Evde Sağlıklı Çikolata Yapımı

Hayaldi gerçek oldu..

Ne zamandır aklımdaydı, hastayım hasta canım ister "çikolata" dedim ve yağmurlu kapalı havayı fırsat bilip, evde çikolata yapma işine giriştim.
Gerçekten de söylendiği gibi kolay bir işlemmiş, evde çikolata yapmak, malzemeleri tedarik edin, sevginizi katın :p sonra da buzluğa atın, 15 dk da çikolatanız, daha doğrusu "çikolata gibi" olan zararsız tatlınız hazır.
Çikolata gibi çünkü, tam olarak da marketlerden aldıklarımıza benzemiyor. Ee ne de olsa organik, ev yapımı çikolatamız elbette fark olacak ama ben beğendim öncelikle onu söyleyeyim ve malzemeler ardından tarife geçeyim.


Son yazılarımı ve instagramdaki paylaşımlarımı bilenler fotoğrafa bakınca "yine mi hindistan cevizi yağı" diyecek evet yine o :)

Neler gerekli?

  • 2-3 çorba kaşığı Organik Hindistan Cevizi Yağı çikolata yapmak için bu yağ şart değil tabi ama sağlıklı olan alternatiflerden birisi bu. Diğeri kakao yağı.
  • 1 çorba kaşığı Keçiboynuzu Özü - isterseniz fıstık ezmesi de ekleyebilirsiniz.
  • 2-3 çorba kaşığı Keçiboynuzu Tozu
  • 2 çorba kaşığı Kakao
  • Fındık, fıstık, antep fıstığı, kuru üzüm, vs. vs. pek çok şey ilave edebilirsiniz katı halde.Seçim tercihinize kalmış
  • 1 paket Vanilya o da tercihe bağlı olmasa da olur.
Gördüğünüz gibi içinde ne şeker, ne margarin, ne de bitkisel yağ var. İçerik tamamen faydalı, hindistan cevizi yağı ve keçiboynuzu tozu ile ilgili neye yarar diye merak ederseniz. buyurun, hindistan cevizi yağı için buraya , keçiboynuzu tozu için buraya 

Nasıl yaptık?

Bu tarifi kızımla birlikte yaptık. İlk önce hindistan cevizi yağını biraz ısıda 1 dk da erittik. O esnada Ece fıstıkları ayıkladı, yedi ..
Katı halde kavanozda duran, hindistan cevizi yağının ısıtılmış hali.


Tüm malzemeleri katıp karıştırdık, fıstıkları en son ekledik. 


Altına yağlı kağıt koyup, gördüğünüz gibi evde ne bulduysam o kaplara kaşık kaşık karışımdan koyup buzdolabının derin dondurucu kısmına gönderdim. 15 dk sonra baktığımda bile olmuş gibiydi, ama ben yarım saat sonra çıkarttığımda böyle güzel bir manzara ile karşılaştım.

En sevdiğim çikolatalar bitter, fıstıklı ve ince olanlardır' Yuppi işte olmuş :)





Çoğu tariften daha kolay, pratik, besleyici "lezzetli"...Şimdi tadım yorumlarına geleyim. Ben beğendim, Bora çok sevdi! "bi tan daa" diye diye 4-5 parça yedi. Ki bu beni çok mutlu etti :) Çünkü Bora da annesi gibi çikolatayı çok seviyor. Bıraksam öğün olarak yer. Zaten biraz da onun için arayışa girmiştim, çok yiyor yasaklamaktansa alternatif bulayım demiştim. Öyle de oldu gibi.
Zaten bu ev yapımı tariflerin çoğu çocuklar için, özellikle de alerjisi olan çocuklar için, diyabetli çocuklar için kurtarıcı oluyor. Hem mahrum kalmıyorlar, hem zarar görmüyorlar..

Dışarıdaki çikolataların özellikle de ucuz olanları maalesef, yoğunlukla nebati yağ ve şeker içeriyor. Özellikle kaliteli yağ konusu şeker kadar önemli . Kaliteli, besleyici yağlar sağlık için yararlı iken, diğerleri oldukça zararlı..

Evin diğer 2 üyesi ise pek beğenmedi :) Eşimin zaten tatlılarla pek arası yoktur. Tadınca yorumu "ben pek bişey anlayamadım, tat koku almıyorum gribim ya" şeklinde oldu..
Ece ise yapım ve üretim aşamasında olmasına rağmen hiç beğenmedi, o bir parçayı bile yemedi.

Bizdeki durum bu şekilde oldu. Bora çikolatayı çok sevdiği için ve de ev yapımı çikolatamızı da çok beğendiği için ben mutlu oldum. Amacıma ulaştım diyebilirim .

Sizlerde deneyin bakalım sevecek misiniz? Umarım emeğinize değer. Zor bir tarif değil, kek yapmaktan 30 kat kolay, malzemeler biraz daha pahalı sadece..Yine de Godiva'lardan daha hesaplıya geliyor :)

Notlar:
  1. Bu çikolataların içinde katkı maddesi olmadığı için dışarıda kalınca zamanla eriyecektir.Buzdolabında saklamakta fayda var.
  2. Ben acele ile yaptım, elime geçen kapta erittim, buz kalıbında soğutup güzel şekilli çikolatalar yapabilirsiniz.
  3. Yazımı beğendiyseniz yorum yapmayı, sayfamı takip etmeyi unutmayın :)
Afiyet olsun, 
Sevgiler.


Yorumlar

  1. Ellerinize sağlık eceyle . Keske diyabetli olmasaydım da ece bana abisine yeme hakkını verseydi .. Valla canım çekti off of. Harikada gorunuyorlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, tüh üzüldüm şimdi . Tarifte extra eklenmiş şeker yok. ama keçiboynuzu özü içeriği etiketinde diyabetliler doktor kontrolünde kullansın diye not var üstünde ..

      Sil
  2. Herşeyi evde yapmak en iyisi. Bozulmaması için her ürüne kimyasal koyuyorlar. Sekillei kalıplara konuşsa çok şirin olur

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yapımı da oldukça kolaymış, bir dahaki sefere şekilli yapabilirim :)

      Sil
  3. Bu faydalı yazınız için çok teşkkür ederim:)

    Kendi blogumada bekliyorum:) https://haberebakcaydemle.blogspot.com

    YanıtlaSil
  4. uuuu bir çikolata hastası olarak ne kadar da güzel bir tarifmiş bu!!! mutlaka deneyceğim =)

    YanıtlaSil
  5. ben de çoooook seviyorum :)teşekkürler ;)

    YanıtlaSil
  6. Elinize sağlık. Bir tatlı düşkünü olarak bu yayını gördüğüme çok sevindim. Hemen not edeceğim. Malzemeleri alıp deneyeceğim.
    Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler, içine en çok antep fıstığı yakışıyor eğer severseniz deneyin :) Yapınca yazın merak ederim :)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Mantra Nedir? Ne İşe Yarar?

Bilmem Kaç Adımda Tuvalet Eğitimi...Bez Bırakma Denemeleri ve "Mutlu Son" :)