Güzelleştiren Avokado Maskesi

Hadi bugün de biraz cildimize kendimize bakalım ve avokadoyu daha yakından tanıyalım.

Avokadonun Faydaları ve Cilt İçin Kullanımı


Ana vatanı Amerika olan, ülkemizde son yıllarda Akdeniz Bölgesi'nde ve Rize'de yetiştirilen, şaşıracaksınız ama bundan çok uzun zaman önce Osmanlı Dönemi'nde Yalova'da Molla Kamil Efendi tarafından ülkemiz topraklarına getirilmiştir. Kamil Bey yurt dışında deneyip sevdiği bu harika meyveyi yetiştirmek ister ve  Avokado'yu şöyle sözlerle de över "Avokado nam bu ağaca kim timsah armudu da derler, faidesi saymakla bitmez. Sayesi hoş, bakması ala, yemişi leziz ve şifadır. Meyvesi cennet taamı olup neyle yense yakışır, ağza ferahlık mideye küşayiş verir. Yağı sürülende cilde sedefi bir nur katar. Evrakı pişirilip içilse hasat-ül kilyenin (böbrek taşı) ilacudur…"

Osmanlı  Döneminde Avokado İlüstrasyonu


Gel görelim avokado çeşitli nedenlerle "sakıncalı" bulunmuştur, avokado maceası başlamadan biter.  Tarlalar yakılır ve avokado yetiştirme hayali suya düşer. Hikaye gerçek mi uydurma mı kaynaklarda kesin birşey söylemiyor ama kesin olan Avokado'nun ne kadar faydalı bir meyve olduğu. Diyetlerde, sağlıklı beslenmede olduğu kadar kozmetikte de avokado etkin bir şekilde kullanılıyor. Lezzeti kişiden kişiye değişmekle birlikte, ilk tadına baktığımda sevmediğim bu egzotik meyvayı son denemelerimde sever hatta tadına bayılır oldum.

Avokado'nun Faydaları:

  • Bağışıklık kuvvetlendirici, cilt hücrelerini yenileyici.
  • Çok kuvvetli bir antioksidan. Hücre yaşlanmasının önüne geçer.
  • Kansere karşı koruyucu.
  • Kan şekerini düzenler.
  • Kalp ve damar sağlığı için faydalı.
  • Demir, kalsiyum, A, B, C ve E vitaminlerinden bolca içerir. Protein deposu bir meyvadır.
  • Bol kalorilidir ama tok tutuşu ve lifli oluşu nedeniyle de diyetlerde çok popülerdir.
  •  Bebekler bile yiyebilir, alerjisi yoksa bebek beslenmesinde de besleyici özellikleri nedeniyle son dönemde tercih edilen alternatif besinler arasındadır.


Cilt için ayrıca faydalı ve maske yapımına uygun. Zeytinyağı, bal, kaymak, yulaf ezmesi gibi besleyici diğer yağlarla ayrı ayrı birleştirilerek maske kıvamına kolayca gelebilir.
Avokado'nun kabuklarını da maske öncesinde cilt temizliğinde etkili bir şekilde kullanabilirsiniz.
Avokado cildi içten ve dıştan besler ve temizler. Nemlendirir ve doğal yoldan ışıltı kazandırır.

Piyasada bulabileceğiniz Avokado'lu hazır maskeler, kremlerde  var ama bu faydalı meyveyi hem beslenme rutinimize ekleyip, hem de cilt için ev maskelerinde kullanmak daha sağlıklı bir yöntem olabilir. Cilt tipine göre çeşitli maske tarifleri var. Benim deneyip memnun kaldığım ve bence gerçekten hızlı etki eden, normal ciltler, karma ve olgun ciltler için de uygulanabilen avokado maskesini paylaşacağım. Bu arada yaptığım maskenin tadına baktım, tadı da enfes!

Not:Avokado cilt üzerinde güneşe karşı da koruyucu bariyer görevi görerek cildi güneşin zararlı etkilerinden koruyor. Şimdiden aklımızda olsun, yaza hazırlıklı olalım .

Avokado'lu Maske Tarifi:
Malzemeler:
Yarım avokado (ezilmiş)
yarım Türk kahvesi fincanı yulaf ezmesi
1 tatlı kaşığı bal,
1 tatlı kaşığı kaymak (ya da süt)

Olgun avokadonuzun, kabuklarını da atmayıp maskeyi sürmeden önce cildinize sürerek cildinizi temiz ve nemli yapabilirsiniz.
Blendırda yulaf ezmesini un kıvamına getirip, diğer malzemelerini karıştırdığınızda maskeniz hazır olmuş olacak.

Evde Avokado Maskesi-Öncesi Sonrası 


Cildinize sürüp, 15-20 dk bekletebilirsiniz, süre sonunda cildinizi soğuk su ya da maden suyu ile temizleyebilirsiniz. Bu maske cildinizi öyle güzel nemlendirmiş olacak ki, ayrıca nemlendirici sürmenize gerek kalmayacak. Maskeyi cilde uygularken ve çıkartırken peeling etkisini de fark edeceksiniz.


Kısa videomda kıvamını daha iyi görebilirsiniz.



Ezilmiş avokadoyu evde hazırladığınız besleyici saç maskelerinizin içine de katabilirsiniz.

.

Avokadoyu sadece harici yöntemlerle cilde sürme, saça sürmek canım meyvaya da yazık etmek olur, beslenme ritüelleriniz arasında avokadoyu yeme işini de ekleseniz çok iyi edersiniz.

Yok ben sevmem ama şöyle canım ekşili, besleyici bir ezme çekti derseniz. Bu tarifime mutlaka bakın! Avakoduyu sevmem diyenlere bile sevdiren tarif işte burada.



Yorumlar

  1. Çok güzel bir paylaşım olmuş , mutlaka deneyeceğimm.. :) Ben de bloguma beklerim. Sevgiyle kal!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler. Ben takip ediyorum sanırım, şimdi bir de izlemeye aldım :D Mim'i okudum ve çok beğendim, oradan geliyorum birazdan :)))
      Deneyip yorumlaırnı paylaşırsan çok sevinirim :* ben bugün tekrar siparşi verdim csrrefourda hazır indirimde görünce :D hem yiyicem hem sürünücem :)))

      Sil
  2. Ya evet gördüm yorumunu şimdi.. Cok sağol sık sık beklerim :).. Bende bu hafta sonu pazardan alip denicemm ve mutlaka haber vericem.. Mutlu akşamlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :* bekliyorum, carrefourdan 3 liraya aldım :) Pazarda ne kadar acaba :)))

      Sil
  3. Ya evet gördüm yorumunu şimdi.. Cok sağol sık sık beklerim :).. Bende bu hafta sonu pazardan alip denicemm ve mutlaka haber vericem.. Mutlu akşamlar

    YanıtlaSil
  4. Merhabalarrrr sevgili thegoodwish..Avokadonun vücut için faydasını biliyordum ama ciltte bu kadar harika sonuçlar yaratacağını bilmiyordum.Öncesi ve sonrası fotoğraflarda fark net bir şekilde görülüyor.Bence başarılı..Teşekkürler tarif için.Blogunuzu yeni keşfettim,google+ çevrelere ekledim.Ben de sizi http://yesimlehertelden.blogspot.com.tr/ sayfama beklerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, aldım takibe :) gerçekten fark görünce ben de paylaşmak istedim . Sevgiler.

      Sil
    2. İzleyiciler kısmından da ekleyebilirsiniz benim gibi :)

      Sil
  5. Sonuc sadece bu maskeyle mi elde edildi??? Şoka girdim cok cok güzel olmus <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim.:* ebru şallı'nın güzellik sırrı avokado diye bir haber gördüm, sonra karşıma avokado çıktı denedim tarifleri karıştırıp hemen. Göz altına bile sürülüyor süper 👍 ışıltı veriyor en güzeli

      Sil
  6. Çok faydalı bir yazı olmuş emeğinize sağlık<3

    YanıtlaSil
  7. deneyeceğim mutlaka teşekkürlerr :) keşifte buldum sizi takipteyim sizide beklerim takibe :)
    http://herteldehayat.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  8. Bu maske hangi sıklıkla yapilmali acaba

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Mantra Nedir? Ne İşe Yarar?

Bilmem Kaç Adımda Tuvalet Eğitimi...Bez Bırakma Denemeleri ve "Mutlu Son" :)

Evde Sağlıklı Çikolata Yapımı