Greçka (Karabuğday) ne menem bir şeydir?


Adını Dr. Canan Karatay ve Dr. Ümit Aktaş'ın pilava, bulgura alternatif olarak önerdiği besinlerden biri olarak duymuştum. Ancak gel gelelim tahıl değilmiş, görüntüsü taş gibi olan bu minik tohumları elime aldığımda, acaba önceden suda bekletmek mi  gerekir, nasıl yumuşar ki 10 dakika da dedim ama greçka ( karabuğday) pişerken beni çok şaşırtmıştı, yumyumuşak bir şey oluvermişti.
Greçka - Kara Buğday


Greçka pilavı tarifinden önce hızlıca greçka (kara buğday) dan bahsedeyim;

GREÇKA ( KARA BUĞDAY):

Öncelikle kara buğday tahıl değil, kuzukulağıgiller ailesinden bir bitki.
İngilizcesi "buckwheat" olan bu bitki, tahıla benzer bir yapıya da sahip.
Çeşitli kaynaklarda "hafif aromalı" olarak ifade edilmiş olsa da, bana göre aromadan öte, oldukça baskın bir kokusu var.
Bu besinin üretiminin dünya üzerinde yarısının neredeyse tamamanı Çin üretiyor. Ardından sırayı alan ülkeler Rusya ve Ukrayna gibi soğuğu ile bilinen ülkeler. Hatta bu besinin belki de daha popülerleşmesi için Rus mutfağında çok yer alıyor olmasından da tabi destek alarak; Rus kadınlarının güzellik sırrı olarak söylendiğini bazı yerlerde okudum, duydum.
Güzellik sırrı mıdır bilmiyorum ancak, bu besinin glutensiz oluşu, besin değerinin oldukça yüksek oluşu, kan şekerini dengeliyor olması, tok tutması, sindirim sistemini çalıştırması, kansızlığa iyi gelmesi, karaciğer yağlanmasını önlemesi gibi pek çok önemli faydası var.

Potasyum, magnezyum ve demirden bolca içeriyor oluşuna ilave yüksek lif içeriği ile meşhur mucize besinlerden biri olarak sayılmasına şaşırmamak gerekir. 

Ve tabi glutensiz oluşunu tekrar tekrar hatırlatmak istiyorum.

Tadını en son yazacağım :) Gelelim tarifine.



GREÇKA ( KARA BUĞDAY)TARİFİ:
Pişirilme şekli bulgur pilavına çok benziyor, bulgur pişirir gibi pişirebilirsiniz.
  • 1 bardak greçka için  
  • 2 bardak kaynar su  
  • 1 kuru soğan yemeklik doğranmış
  • zeytinyağı
  • tercihe bağlı salça, biber, havuç, domates, kabak gibi çok çeşitli sebzeler eklenebilir.
  • Tuz, karabiber ve bol baharat :)
Envai çeşit sebze ve baharatla lezzetlendirmenizi öneririm, hani baştan ön yargılı olmayın ama hafif aromalı denilen greçka bana biraz baskın koku ve tata sahip geldi. Ancak o kadar faydalı ki, yemekten vaz geçmek de istemedim. Bol baharat, biber, sebze  ve yanına yoğurt ile gayet de güzelleştiğini lezzetlendiğini de söylemeden geçemeyeceğim.
Kısır gibi de yapabilirsiniz.


Greçka Pilavı

Şifa ve afiyet olsun.
Umarım beğenmişsinizdir, eğer yaparsanız ya da yaptıysanız merak ediyorum siz beğendiniz mi?
Daha fazla tarif ve paylaşım için blog sayfamı ve Instagram hesaplarımı izlemeyi unutmayın :)



Yorumlar

  1. Çok hoş görünüyor ellerine sağlık :) en kısa zamanda deneyeceğim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, yaz mutlaka yapınca 😁

      Sil
    2. Çok teşekkür ederim, yaz mutlaka yapınca 😁

      Sil
  2. Tadını merak ettim. :)
    Bu arada son yazıma beklerim.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Ekmegini aliyorum da öyle pisirmeyi denemedim.

    YanıtlaSil
  4. Hımmmm şu greçka lezzetli bir yemeğe benziyor....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok da lezzetli değil aslında :) yani bi pilav bi bulgur değil :)

      Sil
  5. Su anda yogurtlan corba olarak denedim baharatlarllan super

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Mantra Nedir? Ne İşe Yarar?

Bilmem Kaç Adımda Tuvalet Eğitimi...Bez Bırakma Denemeleri ve "Mutlu Son" :)

Evde Sağlıklı Çikolata Yapımı