Bu bitki inatçı öksürüğe iyi geliyor

Deniz Kadayıfı-İrlanda Yosunu
Arifoğlu Deniz Kadayıfı

Ortalıkta dolaşan kış hastalıklarından biri de ilkokul 1'e giden kızımın yakasına yapıştı.  İlk gün hafif öksürük, 2. gün artan öksürük ve ateş, ertesi gün inatçı, yorgun düşüren öksürüğe dönüştüğünde bilumum ıhlamur, zencefil, zerdeçal, hatta sarımsaklı süt! ballar, pekmezler, adaçayları denemişken, olabildiğince bol sıvı da vermeme rağmen kızımın öksürüğü devam ediyordu. Bu arada nebuzilatörle malum ilaçları da buhar yolu ile denedik.
Acildeki doktor da öksürük şurubu önermemişti, bol sıvı ...demişti. Bol sıvı güzel bir öneri, hatta en iyi öksürük şurubu "su" deniyor ama, bir yandan da çeken biliyor, bu inatçı öksürük insanı çok yoruyor.
İnstagram'da bu konudan dem vuran bir paylaşım yapınca, dostlardan da öneriler peşi sıra geldi sağolsun. Kaya tuzu gibi günlük denilen birşey varmış, tavada onu yakınca çıkan kokuyu teneffüs etmek, buharına havlu koymak iyi gelir bir dene dedi Mutlu Anne..Yani Yasemin  :) 
Çare olacaksa alalım diye aktara gidip günlük aldık, ama bitmedi, o da değil onu denemeden başka bir karışım derdimize derman oldu. 
Aktar, bize "deniz kadayıfı" diye birçeşit kurutulmuş yosun verdi, nasıl kullanacağımızı tarif etti.👀Öksürüğe bu çok iyi gelir, göğsü yumuşatır, rahatlatır dedi.
Doktorun verdiği ilacı bile illa google'layan ben, tabi bu deniz kadayıfı nedir ne değildir diye araştırdım.
Özetle;
Deniz Kadayıfı:Başlıca İrlanda ve Atlas Okyanusu kıyılarında toplanan bir çeşit yosun!Latince ismi Chondrus Crispus . İçinde müsilaj, karbonhidrat, brom, iyot, magnezyum, sodyum, potasyum bulunuyor.
Araştırmalarıma göre :) kan sulandırma dışında yan etkisi yok.

Nezle,
Öksürük,
Nefes Darlığı,
İshal,
Ülser gibi mide rahatsızlıkları,
Ciltte kırışıklık! gibi pek çok soruna iyi geliyormuş.

Deniz Kadayıfını Nasıl Kullanacağız? İki tutam deniz kadayıfını biraz suda bekletiyoruz önce 1 saat kadar, sonra gerçekten kadayıfa benzer bir görüntü oluyor :) Sonra beklettiğimiz suyu ile karışımı 1-2 kupalık sıcak süte atıp, karıştırıp 1 taşım kaynatıyoruz. Süt yoksa ıhlamur ya da sadece su ile de karıştırılabiliyor.Ama en rahat süt ile içiliyor. Sonra da süzüp, ılındıktan sonra içilebiliyor. Tadı da kokusu pek hoş değil, çok az vanilya, pekmez, biraz da bal kattım ben süte daha içilebilir oldu. 2 fincandan sonra öksürükte ciddi azalma olduğu söylenmişti, gerçekten de öyle oldu.
Deniz Kadayıfının kurutulmuş hali, bir miktar suda 1 saat kadar bekletilir
Deniz Kadayıfının sütle buluşmuş hali
Bu bitki bize yaradığı, fayda sağladığı ve de çeşitli alternatif tıp uzmanları ve pek çok kişi de deneyip önerdiği için, çoook eski bir tedavi yöntemi olduğu için paylaşmakta çekinmedim. 

Zaman zaman aktarlara doktorlardan çok, bitkilere de ilaçlardan çok güvendiğim doğrudur..

Her neyse umarım benzer sıkıntısı olanlara faydalı olur, daha önce deneyip, faydasını gören, ya da şimdi deneyecek olanlar :) veya işe yaramadı, ya da dokundu diyenler sizler de yorum yaparsanız sevinirim. Kırışıklık için nasıl kullanılıyor onu da ayrıca merak ettim 👩

Kışın hastalık çok oluyor, tüm hastalananlara buradan geçmiş olsun, Allah çaresiz dert vermesin der yazımı noktalarım .💞👋👋




Yorumlar

  1. Öğrendiğime çok sevindim. Çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım işe yarar, gerekirse :) Sevgiler 😘

      Sil
  2. Canım çözüm bulduğuna çok sevindim. Bende sadece aktarda satılan "günlük" biliyordum sayende deniz kadayıfını öğrenmiş oldum. İnşallah hasta olmayız ama olursak da mutlaka deneyeceğim. Kalemine sağlık her zamanki gibi çok güzel ve bilgilendirici bir yazı olmuş👏👏👏

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok tesekkur ederim. Senin günlük vesile oldu, aktara öyle gittik. Oradan da bu kadayıf çıktı. Günlüğü de yaptım, sarimsak kokuyor diyip kaçtı, neyse ev tütsülenmiş oldu 😀😘

      Sil
  3. İlk defa duydum bu bitkiyi teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, hep birlikte hep yeni birşeyler öğreniyoruz iste 🍀

      Sil
  4. İlk defa duyuyorum bu otu.
    Kış gelince malum öksürüğümüz, aksırığımız eksik olmuyor.
    Deneyeceğim mutlaka bende.
    Tavsiyeniz için teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hastalık eksik olmuyor kisin haklisiniz. İnşallah iyi gelir ihtiyacı olana :)

      Sil
  5. Ne kadar değişik otlar var doğada.Ben de ilk defa duydum.Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben tesekkur ederim 😊 ya daha neler neler var da kimbilir bilmiyoruz

      Sil
  6. Ben de ilk kez duydum Dilek'ciğim. Teşekkür ederim kızım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 💞 ben tesekkur ederim 😊 cocukcagiz öyle yoruldu ki, alternatif arayisim kaçınılmaz oldu. Herşey onlar için değil mi 🍀💞

      Sil
  7. ben denedim ama kendim içemeyince çocuklarada denemedim
    şimdi harnup özü ve karabiber ile öksürük tedavisi yapıyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İçine vanilya, bal, pekmez katınca fena olmuyor o kadar da. Ama doğru pek icilesi değil, yosun sonuçta 😀

      Sil
  8. Okula giden çocuğun mu var,hasta çocuğun var demektir.Hiç bir şey olmasa bile o burun akar,kuru öksürük olur...Çok geçmiş olsun,inşallah geçip gitmiştir.Arifoğlu ne zaman çıkartmış bu deniz kadayıfını?Adı kadayıf ama tadı cıkkkk galiba :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayyyyneeen :))))) sütle pişerken o taneler çıtır kadayıf gibi gözüküyor ondan demişler herhalde. 2 çocuk olunca birbirlerine de geçiriyorlar. Kolay olmuyor gerçekten, Allah çaresiz dert vermesin de ..

      Sil
  9. Çok teşekkürler deneyeceğim mutlaka =))

    YanıtlaSil
  10. Güzel blogunuzu yeni keşfettim ama artık takipteyim, bize de bekleriz...

    http://hedefbodrum.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  11. Ilk kez duydum benim çocuklar hayatta içmez ben bulsam içerim 😊

    YanıtlaSil
  12. Oğlumun bağışıklık sistemi çok iyi değil sürekli balgam öksürük hemen alıp deneyeceğim inşallah ıyi gelir

    YanıtlaSil
  13. Bir arkadaşım tavsiye etti bugün hemen aktardan aldım tadı çok güzel değil ama niyet edip Allahim niyet ettim şifa olarak
    yarattığın bu güzel yosunu içip bedenime ruhum asifa olmasını diliyorum BISMILLAH diyip içelim bende simdi öyle içiyorum şifa olsun güzel kardeşlerim.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Mantra Nedir? Ne İşe Yarar?

Bilmem Kaç Adımda Tuvalet Eğitimi...Bez Bırakma Denemeleri ve "Mutlu Son" :)

Evde Sağlıklı Çikolata Yapımı