En Yakınımızdaki Avrupa Şehri -> Eskişehir

Euro almış başını gitmişken, yakınlarda nereye gitsek diye düşündüğümde zihnimde birden Eskişehir belirmeye başladı :)


İstanbul'a 300 km. mesafede  Ankara,Bilecik, Bolu, Konya, Kütahya ve Afyonkarahisar şehirlerine komşu, görmeye değer bir şehir Eskişehir. Adı gibi çok eski tarihlere uzanan bir kültür mirasına sahip ve uzun yıllardır da modern şehirciliğiyle adını duyduğumuz Üniversitesi ile de meşhur, öğrenci kenti  olarak da bilinen örnek bir il.

Porsuk nehri etrafında dizili cafeleri, pek çok yerde görebileceğiniz heykelleri, geniş caddeleri ve hatta gondolları ile Avrupa kentleriyle karıştırabilirsiniz.

Fotoğraf-Ali Demirci'ye ait

Eskişehir'de minibüs filan da göremezsiniz, çoğunlukla ulaşım tramvayla ve ardından otobüsle. Bu arada araba kullanırken de dikkatli olun :) bir anda tramway hattında bulabilirsiniz kendinizi, nereden araç nereden tramvay geçiyor diye anlamaya çalışırken biraz heyecan yaşayabilirsiniz :D



Biz biraz soğuk bir zamanda Ocak ayı'nda gittik, gitmek isteyenlere önerim kesinlikle Eskişehir'de daha rahat gezebilmeleri için biraz daha hava sıcaklığının yüksek olduğu zamanlarda gitmeleri.
Daha önce giden arkadaşlardan soğuğu ile ilgili o kadar çok şey duydum ki, ben de kolay üşüdüğüm için ve de yanımızda çocuklarda olacağı için, gitmeden en kalın kıyafetlerimizi, termal içlik, atkı bere eldiven üçlüsünü de çantalarımıza doldurup öyle çıktık yola. Soğuk havada gidilmez mi? Gidilir, bizim gibi kalın kalın giyinin karlı halini de görmüş olursunuz, ama rahat gezilir mi zor.. Biz gittiğimizde kar günler önce yağmış olmasına rağmen, havanın soğukluğundan çim alanlarda beyaz bir örtü gibi erimeden kalmıştı ve bir de göl kısmi olarak donmuştu :)

Gelelim, hap bilgilere..

Eskişehir'de Nerede Kalınır?
Biz expres bir ziyaret gerçekleştirdiğimiz için Divan Express'te kaldık :) Konumu oldukça merkezi, karşısında Özdilek AVM, yakınlarında büyük bir hastane var. Sazova'ya, şehir merkezine ve Odunpazarı'na oldukça yakın.
Bu arada Eskişehir'in hamamları da meşhur, ayarlayabilirseniz içinde hamam olan otelde kalırsanız, bir de şifalı sularda hamam keyfi de yapmış olursunuz. Ya da Porsuk Nehri kıyısındaki otellere de bakabilirsiniz. Divan Express harici, Porsuk Butik Otel ve Eskişehir Büyük Otel'e bakmanızı öneririm.

Eskişehir'de Yeme İçme
İlk akla gelen çiğ börek ve balaban kebabı.  Çiğ Börek deyince de en bilinen yer, Papağan. Sanki başka yerde çiğ börek yokmuş gibi öyle bir kalabalık ki, insanlar ayakta sıra bekliyorlar. Ayakta bekleyenlerin bakışları üzerinizdeyken hızla yağdan çıkmış çiğ börekleri yana yana yiyip hızla ayrıldık Papağan'dan . Ama bu arada eve de bir iki paket alıp götürmeyi ihmal etmedik. Açıkcası evde sükunutle çok sıcak olmadan yiyince daha hoşuma gitti tadı, öyle çok yağlı da değil.

Hem gezilecek, hem de yine gün içinde öğlen atıştırması ya da çay, kahve için gidilecek yerlerden biri de Odun Pazarı içindeki şirin, sevimli 2 katlı evlerde konuşlanmış çay, kahve ve şerbetçiler.

Porsuk kıyısına da mutlaka bir görmelisiniz derim.

Eskişehir GAGA-Fener Adası

Akşam için şarap içeyim, dünya mutfağından tadayım biraz daha şık bir mekan yok mu derseniz. Fener Adası diye bilinen göl içinde görsel olarak dışarıdan bakınca çok hoş gözüken yemyeşil bir köprüden geçip gideceğiniz GAGA ya bir bakın derim. Buraya çok hava kararmadan gelirseniz, manzaranın da keyfini çıkartabilirsiniz, tabi bir de rezervasyon yapmak gerekiyor. Yemekleri de güzeldi, ancak tek kusuru pek çok yer gibi "Sigara İçilmez Afişi" altında sigara içilebilen bir yer oluşu..

Eskişehir'de Mutlaka Görülmesi Gereken Yerler

    Odun Pazarı Evleri
  • Odunpazarı: Burada yukarıda da bahsettiğim, şirin yeme içme mekanları haricinde burada hediyelik eşya satan çokca dükkan, ufak atölyeler ve önemli müzeleri tek seferde görebileceğiniz bir yer.
  • Balmumu Müzesi ( Yılmaz Büyükerşen Balmumu Müzesi) : Dünyaca ünlü Madame Tussauds Müzeleri'nin bir benzeri olan bu müzede pek çok ünlünüm heykeli var. Giriş ücretleri  de çok uygun.
  • Atlıhan El Sanatları Çarşısı: Yine Odunpazarı içerisinde bulunan otantik bir mekan.
  • Doktorlar Caddesi : Merkezinde en bilinen, trafiğe kapalı, günlük hayatın içinden çokca güzel anları resmetmiş gibi duran heykelleri ile meşhur.
  • Şelale Park :Yapay bir şelale ile süslenmiş, şehrin tepesinde, yöresel lezzetlerin tadına bakarken çocuklarınızın oyun oynayabileceği alanları olan. Hoş bir dinlenme yeri.
  • Porsuk Çayı : Şehrin tam merkezinden geçen, çevresinde hoş cafelerin olduğu, çayın içinden camekanlı gezi teknelerinin geçtiği Eskişehir'e Avrupa şehirleri hissi veren en karakteristik yerlerden biri. Burada Porsuk Nehri önünde poz verip. fotoğraf yorumuna Amsterdam'dan sevgiler, haftasonu Venedik'e kaçtık notu yazıp paylaşsanız olur yani :) 
  • Yazın Porsuk Çayı'nda gondolla gezmeler...
  • Sazova Bilim Sanat Kültür Parkı: Sadece Eskişehir'in değil, Türkiye'nin en güzel parkı olmaya aday. Geniş arazide yemyeşil, ağaçlarla dolu 400 bin metrekare alana kurulu içinde hayvanat bahçesi, akvaryum, masallar diyarı, nuhun gemisi, bilim ve deney müzesi, konser alanları ile dopdolu bir park.
  • Masallar Diyarı : Burası Sazova Parkı içerisinde, muhteşem mimarisi ile parkın dışından da kuleleri ile dikkat çeken çocuklar için yapılmış muhteşem bir şato! İçeride yaş gruplarına göre çocuklar için harika etkinlikler var. Büyüklerin de çok hoşuna gidecek büyüleyici bir yer.   
  • Kurşunlu Camii ve Külliyesi : İçinde lületaşı müzesi, cam atölyesi gibi yerler de bulunan, şehrin tarihi ve kültürel dokusunu yansıtan dini noktalarından en önemlisi.

Eskişehir'den dönerken ne hediye alayım?
Burada Odun Pazarı'na gittiğinizde karşınıza çıkacak hediyelik eşya dükkanlarına uğramadan dönmeyin. Türkiye'deki hatta dünyadaki lületaşı rezervlerin neredeyse tamamı ve işlemeye en elverişli olan en kaliteli türleri Eskişehir'de. Yer altından çıkarılması işlenmesi oldukça zahmetli olan bu taşı mesleğini yapmayan bir Jeoloji Mühendisi olarak koruyalım, değer verelim. Sahip çıkalım diyorum :) Lületaşından harika takılar, tespihler, pipolar yapılıyor. Ben eşim tarafından bana verilen 10 dk. süre içinde kendime, anneme, kayınvalideme gümüş işli yüzükler babama ve kayınpederime de tespih ve buzdolabı magnetleri aldım. Fiyatları da uygun, 10 TL 15 TL ye bile çok hoş yüzükler var. Neden daha çok almadım, sevdiklerime hediye ederdim, hem de kendi çapımda destek olmuş olurdum diye hayıflanmadım değil, çünkü ben çok beğendim yüzükleri.
Yemelik ne alsak diyenlere?
Helvaları olabilir yöreye özgü. Bir de yazının başında bahsettiğim çiğ börek de paketle alınıp eve götürülebilir.
Eskişehir'e giderseniz benim yerime de uzun uzun gezin hediyelik eşya dükkanlarında, çarşılarda :)






Masal Şatosu'ndan Masalsı Bir Kare


Masal Şatosu'nda bizimkiler Alice Harikalar Diyarı'ndaki sahnelerden birinde :)

Yine Masal Şatosu - "Fareli Köyün Kavalcısı" olmadan olmaz 


Eskişehir'i görmenizi mutlaka öneriyorum, gitmek için de kalmak için de seçenek de çok üstelik. Biliyorsunuz oraya hızlı tren bile var :) Ancak gidene kadar, eğer Instagram takip ediyorsanız harika görseller ile dolu @eskisehirpictures hesabını takibe alın derim. Eskişehir'e ait çok çok güzel kareler var, gitmiş kadar olursunuz. Ve tabi ki benimde instagram hesabımı @thegoodwishblog u  yoksa hala takip etmiyor musunuz? :) Hemen alın onu da ;) Instagram demişken, yazının kapak fotoğrafı Eskişehir'li fotoğraf sanatçısı İran asıllı  Haadi Mousavi'ye ait. Eskişehir'in güzelliklerinin fotoğraf aşkını ortaya çıkarttığını söylüyor. Doğrudur Eskişehir'de fotoğraflanacak pek çok yer var.

Yeni yazılarda, yeni keşiflerde görüşmek üzere 🙋





Yorumlar

  1. İstanbul'dan sonra en sevdiğim şehir Eskişehir. Çok güzel kareler yakalamışsın :) Sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) Bende çok sevdim. Bu arada bende çok fotoğraf çektim ama bu yazının kapağı için ilk kez bir fotoğrafçının resmini kullandım. Dayanamadım, fotoğrafları çok güzeldi, neyseki ismini silmedim ve yazımda da belirttim.

      Sil
  2. Eskişehir mükemmeldi bende aralık ayında yılbaşında okul gezisi sayesinde gittim her yeri çok güzel gezdik tozduk anılarım canlandı yazınızı okurkenn gerçekten yurtdışındaki yerlere benzeyen pek çok yer var harikaydıı 👏🏻👍🏻

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okulla hele harika olmuştur gır gır şamata 🙌

      Sil
    2. Okulla hele harika olmuştur gır gır şamata 🙌

      Sil
  3. Üniversite yıllarımı geçirdiğim şehir, hey gidi ne kadar güzelleşmiş. Güzel yazı olmuş tebrikler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok yaşanılası gerçekten, teşekkür ederim :)

      Sil
  4. Aciklayici bir yazi olmuş elinize sağlık.Köprübaşı fotosu bana ait bu arada... Saygilar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, aslanlı olan mı? Altına not düşeyim isminizi. Elinize sağlık

      Sil
    2. Evet aslanli olan 👍 keyifli hobiler...

      Sil
  5. Merhaba, işte de geldim :)
    Ne kadar güzel bir Eskişehir yayını olmuş, ellerinize sağlık. Zaten sempati duyduğum bir şehrimizdi, şimdi aşık oldum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaaaa çok teşekkür ederim :) Hoş geldin, bi kahve? :D

      Sil
  6. Eskişehir'e 2008 yılında gitmiştim ve gerçekten hayran kalmıştım. Şimdi sizin yazınız ve fotoğraflarınız sayesinde anılarım tazelendi. Eskişehir kesinlikle ziyaret edilmesi gereken bir şehir. Bu güzel paylaşım ve bloguma yapmış olduğunuz güzel yorum için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim güzel sözleriniz için. Ben bir de baharda gitmeli diyorum ;)

      Sil
  7. blogunuz cok keyifli, bana da beklerim

    http://gezgiccift.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  8. Çok merak ettigim sehirlerden.

    YanıtlaSil
  9. Güzel şehir Eskişehir, bir defa görme şansım oldu umarım bir kez daha kısmet olur :)) Bu arada blogunuzu yeni keşfettim takipteyim, bana da beklerim :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Mantra Nedir? Ne İşe Yarar?

Bilmem Kaç Adımda Tuvalet Eğitimi...Bez Bırakma Denemeleri ve "Mutlu Son" :)

Evde Sağlıklı Çikolata Yapımı