Hem form tutmak hem cilt ve saç güzelliği için yeni bir destek "Aspir Yağı"

( Yazının sonunda vereceğim bilgiyi en baştan veriyorum, sonra ah tüh ben isterdim, bir paragraf aşağısını neden okumadık diyen olmasın :) Eğer Aspir yağı ile tanışmak isterseniz, yazının sonunda olayın Instagram hesabımda gerçekleşeceği bir süpriz detay olacak, onun için @thegoodwishblog hesabını takipte olduğunuzdan emin olun diyerek başlıyorum.  )



Geçen yıl hindistan cevizi yağının faydalarına kapılmışken, bu yıl da aspir yağı ile tanıştık.
Sosyal medyada aspir yağı ile zayıflıyorum, aspir yağı ile cildime saçlarıma bakım içerikli, paylaşımları daha sık görür olmuştum. Benim de oldukça ilgimi çekmişken, Instagram'da @dogalsaglikliyasam isimli bir hesapla yollarımız kesişti ve bende merakımı gidermiş oldum.
Firma Uşak'ta ama konuştuktan bir gün sonra güzel aspir yağı şişem kapımdaydı.

Şimdi filmi burada durdurup, bir bakalım Aspir Yağı nedir? Ne işe yarar? Nasıl kullanılır??

Aspir Yağı: 

Öncelikle "aspir" ana yurdu Arabistan olan, ülkemizde Isparta, Burdur ve Eskişehir dolaylarında yetiştirilen papatyagiller ailesinden bir çiçektir.
Tohumlar ısıya maruz bırakılmadan, ya da yüksek ısıda kavrulması gibi yöntemlerle elde edilebilir ancak tercih sebebimiz yine soğuk sıkımdan yana .



Aspir Yağı Faydaları ve Zararları:

Aspir yağının faydaları denildiğinde ilk akla gelenler; zayıflama konusunda yağ yakımına yardımcı oluşu ve tok tutuyor olmasını söylemek isterim. Ayrıca bu yağın içeriğindeki C ve bol miktardaki E vitamini sebebiyle cilt için de kırışıklık önleyici, saçlar için kuvvetlendirici dökülmeyi önlemesi, uzamasına yardımcı olması gibi özellikler bulunuyor.
Kadınların hormonal düzensizliklerini iyi gelir, ve adet döngüsünü düzene sokar.
Kabızlığı önlüyor.
Zihin gelişimi için gerekli olan ve yaşlanmayı önlediğine inanılan Omega 6 ve Omega 9 yağları ile demir, lif, B1, B2, B3, B12 vitaminleri ile oleik asit içeriyor.
Kış aylarında bu yağ öksürük önleyici, balgam giderici olarak kullanılabilir.
Romatizma ağrılarına masaj yapmak suretiyle iyi gelir.
Damar sertliğini önlemeye yardımcı olur.
Spor ve bol su ikilisi ile birlikte yağ yakımını arttırdığı bilinmektedir.

Zararlarına gelirsek; fazla tüketimi ishal, kanm basıncında düşme, bazı bünyelerde çeşitli alerjik reaksiyonlara yol açabilir.


Aspir Yağı Nasıl Kullanılır:

Günde 1 çorba kaşığını geçmeden salatalara, yemeklere ilave edebilirsiniz.
Sabahları 1 tatlı kaşığı aspir yağını aç karna sirke ile birlikte, içilebilir derecede sıcak su ile içebilir, perhizinize ilave sporla da programınızı desteklerseniz, yağ yakımını kolaylaştırmış olacaksınız ve tabi önerilen bol miktarda su içilmesi her zaman olduğu gibi.

Harici olarak da cildiniz ve saçlarınız için kullanabilirsiniz.

Ben çeşitli araştırmalarım sonucu :) şu piyasada bildiğimiz "mucizevi yağ"lar gibi bir yağ yaptım aspir yağından ve sürdüğüm anda cildimde rahatlama ve gözle görünür şekilde ince kırışıklarlarda azalma gözlemledim.


  • Evde Aspir Yağı ile Mucizevi Krem Yapımı: Yağlı ciltler için pek uygun olmayabilir ancak kuru ciltler için harika bir krem olacak. 
Yapılışı çok basit;
Gerekli Malzemeler:

  • 1 çorba kaşığı aspir yağı
  • 2 çorba kaşığı sıcak su
  • 1 tatlı kaşığı bal
Sıcak su aspir yağının bileşenlerinin aktive olmasını sağlayacak ve ciltte  etkisini daha da arttıracak.. Bu kolay karışımı yüzünüze sürün 20-25 dk. sürsün, yüzünüzü temizledikten sonra ardından günlük nemlendiricilerinizi sürebilirsiniz.

  • Evde Aspir Yağı ile Saç Bakımı:  Yine özellikle kuru saçların, imdadına yetişecek bir bakım yağı yapabilirsiniz. Ayrıca saç dökülmesi ve saçların uzamasına da saçları besleyerek fayda sağlıyor.
Gerekli Malzemeler:
Ilık su ile birlikte karıştıracağınız aspir yağını banyo öncesi saçlarınıza herhangi bir saç bakım yağı gibi uygulayıp bekletebildiğiniz kadar bekletin. Su ile seyreltilen yağ hem saçta aşırı yağlanma yapmıyor, banyoda kolay çıkıyor. Bu uygulamayı haftada 1 yapabilirsiniz.

Aspir yağı ile ilgili benim bulduğum "güzellik" formülleri böyle kısa ve öz, eğer siz de daha önce kullandıysanız, ya da farklı kullanım şekilleri biliyorsanız paylaşırsanız çok sevinirim.

Evet, geldik yazının sonuna. Yazının başında bahsettiğim çekilişe katılmak için @thegoodwishblog instagram hesabına gelin ;) 

Sevgiler, sağlıklı, mutlu, güzel günler!

Yorumlar

  1. Bitki de olsa herşeyin azı karar çoğu zarar demişler.....

    YanıtlaSil
  2. Bu yapın faydalarını bende duymuştum:)İyi günlerde kullanın.

    YanıtlaSil
  3. Tansiyon seker ve astim hastalari kullana bilirmi

    YanıtlaSil
  4. Tansiyon seker ve astim hastalari kullana bilirmi

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Mantra Nedir? Ne İşe Yarar?

Bilmem Kaç Adımda Tuvalet Eğitimi...Bez Bırakma Denemeleri ve "Mutlu Son" :)

Evde Sağlıklı Çikolata Yapımı