Dibi tutan tencerenizi geri kazanın

Sonunda benimde başıma geldi, tenceremin dibi tuttu. Hemde en büyük yardımcım düdüklü tencerem. Zaman ayarı bozulup, düdüğü de ötmeyi bırakınca, olan oldu. Neyse ..Kazıdım, ettim değişen birşey yok. Hemen Google a başvurdum bolca kimyasal içerikli formüldense, bir kaç yerde de gördüğüm sirke, karbonat ve süt! Mucizesini denedim. Bingo! Tencerem kurtuldu.


  

Yaptıklarım sırasıyla;
Önce tencerenin dibine karbonat dökmek, ardından biraz sirke döküp o şekilde biraz beklettim. O koyu renkli karışıma biraz da süt döktüm, ki bunu ben uydurdum, siz yapmayabilirsiniz. 5 dk sonra Bulaşık süngeri ile biraz bastırınca yanıklar çıktı gitti, tencere tertemiz oldu. Bu kadar basit ;)

Buradan da görselden anlaşılacağı üzere dibi tutmuş tencereyi temizleme konusundan, düdüklü tencerenin tarihçesine geçiyoruz. :) Bir sonraki yazımı Fransız Matematikçi ve Fizikçi Denis Papin'e ithaf ediyorum. Nur içinde yatsın. O mu kim? Düdüklü tencerenin mucidi :))))

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Mantra Nedir? Ne İşe Yarar?

Evde Sağlıklı Çikolata Yapımı

Diyetkapımda ile ilk detoks denemem