Colmar - Pasta gibi tatlı bir Fransız Kasabası

Avrupa'nın en güzel köylerinden biri o . Çoğu gezgin tarafından ilk 10'da.

Noel'de Colmar


Vespa Alsace Bölgesi'ne yakışıyor 


Fransa'nın Almanya sınırındaki meşhur Alsace (Alsaz) Bölgesi denilen Şarap Yolu'nun uğrak yerlerinden biri Colmar. Küçük Venedik, "Petite Venice" diye de biliniyor. Venedik gibi olmasa da su kanalları ve kanalda gezinti için küçük gondolları var. Bu şirin Fransız kasabası İsviçre ve Almanya ülkelerinin sınırlarına komşu. Yolunuz buralardan geçiyorsa, mutlaka görünüz diyorum pişman olmazsınız .  Zürih'ten 1 saat uzakta, trenle Basel'den 40 dakika, Strasbourg'dan da araba ile 1 saat. Sttutgart ile arası 200 km.



Colmar küçücük bir yer, ama huzur, keyif, gurme lezzetler arayanlar için herşeyi içinde barındıran bir yer. Süslü balkonları ile renkli evler, taş kaldırımlı sokaklar, geçmişte yaşıyormuşsunuz hissi veren nostaljik bir ortam ...Fotoğraf severler ayrıca çok beğenecektir diye düşünüyorum.
Mavi Panjurlar Nasıl? Colmar'da tüm evler cesur

Hatta bence şartlarınız uygunsa yıl sonunda biraz günlük olaylardan uzaklaşıp Avrupa'daki Noel kutlamalarını görmek istiyorsanız, bir yandan da çok kalabalık istemiyorsanız burası güzel bir alternatif olabilir.

Noel'de Colmar

Neden pasta gibi dedim Colmar için, çünkü çok şirin cafe'leri pastaneleri var. Bizim yıllar önceki şirin ruhu olan pastanelere benzettim hatta bir kaç tanesini.

OMG! :) Colmar'da tatlı,çikolata çeşitleri enfes öntesi


Avrupalı'lar süsü püsü seviyor aslında, dükkanlar, sokaklar evler çok albenili . Ama süs dediysem bizim "Eyvah görümcem geldi, hazırlıksız yakalandım. Alelacele böyle bir sunum hazırladım" tarzı değil :))
Meşhur Hazırlıksız Yakalandım:)
 İç açan, baymayan bir süsleme diyebilirim buna ağırlıkla çiçeklerden oluşturulmuş.

Colmar leyleklerin de uğrak noktası, orada huzurla yaşıyor olmalılar ki, burada çok leylek görülüyormuş. Biz rastlamadık ama binaların üstünde, çatılarda bolca leylek figürü gördük.

Colmar'ın simgesi Leylek

Başlıklar altında Colmar hakkında konuşursak;

Colmar'da ne yenir?
Şirin, fiyatları uçuk olmayan, fonda 80'ler pop parçaları çalan, merkezde yer alan L'ancienne Douane'de midye yedik çok güzeldi, pirinçsiz hakiki midye :) koca bir tencere ile geliyor . Midye seviyorsanız kaçırmayın.
Colmar'da midye
Tavuk Şinitseli de çok lezzetliydi.
Pizza görünümlü lahmacunumsu "tarte flambee"'si de denemeye değer.
Sadece bunlar mı? Hayır isteyene istiridye de var.
Yerel birası güzel.
Şarapları zaten malum, bölgenin şarapları isim yapmış. Yedi çeşit üzümü ve yedi çeşit şarap markası var.
E peynirleri tabi özel.
Tatlılar...Burası tatlı, pastane ürünü cenneti. Bir de bol çeşitli, meyveli, yemişli nuga helvaları var ki. Of of yani .

Colmar'ın muhteşem lezzetli Nugat'ları

Colmar'da görülmesi gereken yerler?
Başlı başına kendisi :) Çocukla gittiyseniz, turistik tren çocukların çok hoşuna gidecek tavsiye olunur. Hem yorulmadan dolaşmış olursunuz.
Düt Düüüt Açılın :)

Frederic Auguste Bartholdi'nin müze evi. O kim mi? Ben de bilmiyordum, burada öğrendim. 1886 senesinde yapılan, Amerika'daki Özgürlük Heykeli'nin mimarı. Müze haline gelmiş evinin önünde sembolik bir de Özgürlük Heykeli var. Erken fark etseydim, mutlaka heykelle Amerika'ya gitmiş gibi bir his yaşamak için bir foto isterdim :) Giderseniz aklınızda olsun.  Özgürlük heykelinin ucu Osmanlı'ya kadar uzanan da bir hikayesi var ama rivayette kalmış. İlgilenen araştırabilir :)

Özgürlük Heykeli Colmar'da


Bir miktar tarih daha diyenlere Colmar tarihi boyunca Fransa ve Almanya arasında gidip gelmiş, bir Almanya sınırlarına dahil olmuş, bir Fransa derken. Fransa'da kalmış. Bu sebeple kültüründe hem Alman, hem Fransız izleri var.

İsviçre'ye gittiğimizde bizi süpriz yaparak Colmar'a götüren abime de ayrıca buradan teşekkürler :))

Kendisine sadece Colmar çok güzelmiş diye duydum, İsviçre'ye yakın mı demiştim :) Benim yeni yerlere merakımı bilen abim, çok güzel bir süpriz yapmış oldu.
Sevgili Abim, bendeniz ve sevgili eşim :)
Şimdi sizi Colmar fotoğrafları ile başbaşa bırakıyorum :)


Süslü Colmar Evleri

Colmar'da turistlerin fotoğraf çekmeden dönmediği yerlerden biri

Ufacık Colmar'da Noel Meydanı Çok
Seversem bırakmam temsili :D

Yorumlar

  1. Ayy burası ne güzel bir yer bayıldımm 😍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evett, harika bir yer. Umarım bir gün fırsatını bulur gider, beni anarsın :) Ben de nerede bu kız diyordum ;)

      Sil
  2. gerçekten dediğiniz kadar var, tam bir yaş pasta gibi =) harika bir yermiş, ne mutlu gezebilmenize, şanslısınız çok =) elinize sğalık =) mutlu gunler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok tesekkür ederim :) aklımdaydı bayadır, bende çok mutlu oldum görünce, şimdi de fotoğraflara bakıyorum :) Umarım sizde bir fırsatını bulup gidersiniz bir gün :) Sevgiler.

      Sil
  3. Masal gibi bir yer resmen <3

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel. Ben zaten bu küçük avrupa sehirlerini çok seviyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bütün köyler güzel aslında :) Derya'cım siz nerede yaşıyordunuz? Almanya mıydıĞ?

      Sil
  5. Ne kadar güzel yerler var görülecek. Umarım bende gezip görebilirim zamanla:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım:) Daha gezip görecek çok yer var. Umarım hepimiz güzel yerler görür, gezeriz.

      Sil
  6. Ne kadar da hos ben bir Christmas delisiyim bayiliyorum o ruha. Guzel bir yazi olmus super . Takibe aliyorum sizi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorumm :))) Hoş, şirin bir yer gerçekten.

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Mantra Nedir? Ne İşe Yarar?

Bilmem Kaç Adımda Tuvalet Eğitimi...Bez Bırakma Denemeleri ve "Mutlu Son" :)

Evde Sağlıklı Çikolata Yapımı