Kaymak ve bal ile bakım zamanı

Kuaföre,  cilt bakımına gidebiliyorsanız ne mutlu . Yok o işler size uzaksa evde kendi imkanlarınızla da pekala birşeyler yapabilirsiniz . Giyinip, kuşanıp güzelce ağırlanıp bir de güzel bir fatura ödemekte var ama neyse neyse siz boşverin :) Çocuklarımla zor oluyor, yok masraf oluyor, yok vaktim yok diyorsanız . Bana takılın ;) bildiğim ve öğrendiklerimi sizinle paylaşacağım birlikte güzelleşelim ;) Sizde bana yazarsanız paylaşırız daha da güzelleşiriz :D hem denenmiş tarifler iyidir ;)


Haftasonu kahvaltısı için aldığım kaymaktan kalan bi kaşıklık kaymağa  baktım baktım ne atmaya kıyabildim, ne de yemek geldi içimden.. Ne yapacağımı anladınız bir Kaşık kaymağı bir Kaşık bal ile karıştırıp bir güzel macun kıvamına getirdim baya baya krem gibi oldu . Onu yüzüme boynuma sürüp 20 dk kadar bekledim. Sonra da musluktan akan soğuk suyla yıkadım hepsi bu.

Gelelim bu maskeden bana kalanlara;

  • Öncelikle kendim için birşeyler yapmış olmanın verdiği değer hissi..Ki buna kadınların çok ihtiyacı var.. Genelde kendimizi unutuyoruz.
  • Cildimde hissedilir bir canlanma, aydınlanma ve tabi kaymak gibi olması durumu :)
Tavsiye ederim . Eğer kaymak yoksa bal, yumurta ve Zeytinyağı karışımı da yapabilirsiniz . 

Kaymağın tüm vücuda ve  cilde faydalarını görünce tam bana göre diyeceksiniz özellikle de 30 yaş üzeri kadınlar ..


Çünkü bu yaştan  itibaren cildinizde kırışıklık ve yaşlanma belirtileri başlayabilir. Kaymak, cildin erken kırışmasını önler. Cildinize parlaklık verir. Daha genç ve dinamik bir cilde sahip olmanızı sağlar. Uzmanlar tarafından da sıkça tavsiye edilen bir besindir. Ayrıca kozmetikte de kullanılmaktadır. Özellikle kuru ve hassas ciltlerde çok etkilidir. Tabi yağlı ciltler de kullanabilir. Cildi anında canlandırmaktadır. Cildinizde soluk bir görüntü hissediyorsanız haftada 2 gün 15 dakikalık
seanslarla kaymak maskesi uygulayabilirsiniz.

Kuru ciltler için kaymak

Havaların da soğumasıyla beraber ciltte kuruluk problemleri artmaktadır. Bunun için 1 tatlı kaşığı bal ile bir tatlı kaşığı kaymağı karıştırın. Çok etkili bir nemlendirici olacaktır. Bu güzellik maskesini yüzünüze sürün ve 15 dakika bekleyin. Cildinizin adeta kaymak gibi olduğunu göreceksiniz. Ayrıca kaymak ve salatalık suyunu da karıştırarak kullanabilirsiniz.

Yağlı ciltler için kaymak

Kaymak ile yapılan maske, yağlı ciltlerde nem dengesini sağlayan bir maskedir. Yine kaymak ve balı eşit miktarda karıştırın. Üzerine bir miktar un ilave edin. Yüzünüze sürün ve 15 dakika bekleyin. Ardından ılık suyla yüzünüzü yıkayın.

Kırışıklıklar için kaymak maskesi

Kadınların eskiden beri ince kırışıklıklar ve nem dengesi bozulmuş ciltlerine süt kaymağı sürdükleri bilinmektedir. Süt ve süt ürünleri yüzyıllardır güzellik ürünü olarak kullanılmaktadır. Siz de kırışıklıklarınız için bir miktar kaymak kullanabilirsiniz. Göz çevresindeki kırışıklıklara da sürülebilir. Bunun için susam yağı veya zeytinyağı ilavesi yapabilirsiniz.

Cildi besleyen kaymak maskesi


Malzemeler
2 çorba kaşığı kaymak
2 çorba kaşığı yulaf unu
2 bardak su
Nasıl yapılır
Yulafı 2 bardak su ile bulamaç haline getirin. Daha sonra süzün. Bulamacı kaymak ile karıştırıp macun kıvamına getirin. Daha sonra cildinize, boyun bölgesi de dahil sürün. 20 dakika bekledikten sonra yulafın suyu ile cildinizi yıkayın. Ardından ılık suyla durulayın.

 Kaymağı bal ile yemek dışında yapılabilecek çok şey var :) Tesadüf benim de marketten aldığım markalardan Velioğlu Çiftliği burada listelemiş, listede neler yok ki?Velioğlu Çiftliği

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Mantra Nedir? Ne İşe Yarar?

Evde Sağlıklı Çikolata Yapımı

Diyetkapımda ile ilk detoks denemem