Kayıtlar

2017 tarihine ait yayınlar gösteriliyor

İnstagram da 2017 best nine kolajı yapıyoruz

Resim
Fotoğraf çekmeyi, çektiklerini paylaşmayı, ve dolayısıyla İnstagramı sevenler burada mı? Eminim bunu da seveceksiniz ;)

Ben de istiyorum, hemen en iyi 9 fotoğrafımdan oluşan kolajı görmek istiyorsanız yapmanız gereken;
Buraya tıklamak 



Benimki bu çıktı, Bora ile olan fotoğraflarımızın çıkmasına şaşırmadım çünkü eşim ve kızım pek sevmiyor fotoğraf çektirmeyi 🤷‍♀️



Sizde yapın bakalım ne çıkacak ;)

Başrolünde patates olan pratik ve lezzetli bir İsviçre Yemeği : Röşti !

Resim
Dışı çıtır, hatta biraz kıtır içi de krema gibi lezzetli .

İsviçreli’lerin en bilinen, en sevilen yemeklerinden biri olan Röşti'den bahsetmek istiyorum bugün. Akşam yemeği yanına servis edebileceğiniz keyifli, her damak tadına uygun bir yardımcı yemek . Yanına et, balık, sebze herşey gider.



Yapması çok kolay. Kısacık videomda (YouTube da Dilek Kıroğlu ) gördüğünüz gibi bir kaç adımdan oluşuyor .

Adım adım yazarsam.

Röşti Tarifi (3-4 Kişilik):

. 4 büyük Patates kabuğu soyulup, soğuk suda ocakta haşlanmaya bırakılır. Ancak su kaynar kaynamaz ocaktan alınır.
. Ilınan patatesler rendelenir
. Rendelenmiş patateslere tuz, karabiber, pulbiber gibi baharatlar eklenip, harmanlanır.
. 1 Yemek kaşığı tereyağı tavada eritip, harmanlanmış patatesleri ekleyin omlet gibi yayın, elinizle de bastırabilirsiniz homojen bir hale gelsin ve 5 dk kadar bir tarafı pişene kadar bekleyin.
. Pişen, kızaran röştiyi Tabak yardımı ile röştiyi ters yüz edin diğer yüzü de yine tereyağı ısınmış tavada pişirin .
Afiyet olsu…

"Kapı Çalana Açılır"

Resim
Bu yılki 15. İstanbul Bienal'i kapsamında Koç Topluluğu'na ait Bağlarbaşı Korusu'nda bulunan Osmanlı'nın son dönemlerine ait "Abdulmecit Efendi Köşkü" sanatsal bir etkinliğe ev sahipliği yapıyor. Ömer Koç'a ait koleksiyonun çok dikkat çeken parçalarını, muhteşem köşkte, etkileyici bir ambiyansla görmek mümkün.

Sergnin ismi "Kapı Çalana Açılır" bu söz o kadar düşündürücü ve etkileyici ki.. Siz düşüncelere dalarken, ben de sergiye ait en beğenilen, benim de en dikkatimi çeken parçalara ait fotoğrafları aşağıda paylaşmak istedim.

Yerinde görmek isterseniz 12 Kasım 2017 tarihine kadar şansınız var. Önceleri sadece Perşembe Cuma ve haftasonu olan ziyaret günlerini, yoğun taleple birlikte arttırmışlar.
Kapılar sanatseverlere Pazartesi günleri hariç haftanın her günü açık.


Hafta içi 14:00-19:00
Haftasonu 11:00-19:00 saatleri arasında ziyaret edebilirsiniz.
Sergi giriş ücreti : yok.
Adres: Kuzguncuk Mahallesi, Kuşbakışı Caddesi No:16 / 1 - 1 34662, Üsküdar - İ…

19-22 Ekim'de Tasarım ve çok daha fazlası! Beyoğlu TomTom Sokak'ta!

Resim
İstanbul'da sanat, kültür, moda dolu bir tasarım mahallesi olduğunu biliyor muydunuz?  Evet, İstanbul'da Beyoğlu'nda böyle bir mahalle var. Tarihi Tomtom Mahallesi; son yıllarda renkli, modern ve karakterli bir buluşma noktası haline getirilen ve tasarımcılar, moda, kültür ve sanat dostları için gelişerek, kendini yenileyerek büyüyen ilerleyen yaşayan bir lokasyon, ve artık burası bir sokaktan, kendi halinde bir mahalleden çok daha fazlası.


 19-22 Ekim 2017 tarihlerinde Beyoğlu TomTom Sokak'ta gerçekleşecek, aşağıda detaylarına yer vereceğim, bu etkinlikte bu yıl çocuklar için de özel workshoplar olacak. Konu sadece tasarım değil yani, çok dolu dolu bir program, doyurucu bir atmosfer.  Bu  renkli etkinliğe mutlaka ajandalarımızda yer açmalıyız, diye düşünüyorum.. Yurt dışında görüp, ya da duyup  belki de iç çektiğimiz, renkli dolu dolu bir program sunuyorlar. 
Özellikle fotoğraf çekmeyi seviyorsanız hele hiç kaçırmayın diyorum. Çünkü özellikle fotoğraf severler için  …

Diyetkapımda ile ilk detoks denemem

Resim
Instagram sayfamda bahsettiğim 1 günlük detoks ile ilgili tahminimden çok soru gelince blogda da bu konuya yer vermek istedim.
Yine instagramda (evet instagramı seviyorum :))motivasyon dolu paylaşımlarını, evde egzersiz videolarını severek takip ettiğim arkadaşım Seda (Seda Atasoyturk) nın elinde renkli renkli detoks şişelerini görünce, ne zamandır düşündüğüm ama cesaret edemediğim detoks yapma işini artık tamam deneyeceğim dedim. Ve sonra Diyet Kapımda tarafından gönderilen 1 günlük detoks paketim rengarenk, buz gibi taze taze kapımdaydı.




Çok sayıda firma detoks suyu hazırlıyor. Neden Diyet Kapımda'yı seçtin derseniz. Arkadaş önerisi olması öncelikli sebep olabilir ama  sadece bu kadar değil tabi, diyetisyenler tarafından içeriklerin hazırlanmış olması ve bir sorunuz olduğunda detaylı yanıt alabilmeniz diyebilirim ilk etapta. Mevsiminde, taze ürünlerin uygun oranlarda uygun vitamin, mineral ihtiyacına karşılık verecek şekilde hazırlamış olması da seçimimin doğruluğunu bana kanıtl…

Saçlarını uzatmak isteyenlere atkuyruğu bitkisi özlü bitkisel içerikli ve de yerli markamız "BIOTIGE" e gelin yakından bakalım

Resim
Ne giyersen, ne kadar güzel makyaj yaparsan yap, saçların basık, sönük, yıpranmış görünümlü ise olmuyor, modun aşağı düşüyor.

Saçlar..Kısası uzunu, sarısı, siyahı herkesin bi parça derdi saçları ile aslında. Saç bakımında yapabileceğimiz en kolay hamlelerden biri de doğru şampuanı bulmak . Tek zorluk seçim yapmak piyasa da çok çeşitli şampuan var, ama sen de benim gibi olabildiğince doğal olsun, saçımı beslesin, hacim versin, güzelleştirsin diyorsan ve temiz bir içerik arıyorsan içtenlikle önerebileceğim,  bir şampuan var.

BIOTIGE





Kısa saçlar da mutlaka güzel, kimine çok yakışıyor ama ben uzun saça alıştım, hoşuma gidiyor ama tabi bakımı zor. Özel ilgi, bakım ve doğru şampuan sağlıklı saçlar için olmazsa olmaz . Sağlıklı beslenme de tabi ki çok önemli. Dengesiz beslenme, şok diyetlerde ve stres durumlarında olumsuz etkiyi tüm vücudumuzda gördüğümüz gibi, saçlar da nasibini alıyor tabi. Strese karşı koymak, sağlıklı beslenmek bir yana, şampuan seçimi belki hepsinden daha kolay ama tek…

Peynirli Kabak Sandal

Resim
Bazen ne yemek yapacağıma karar veremediğim zamanlarda, hiç üzerine düşünmeden marketlerde, manavlarda mevsim sebzesi neyse alıyorum. Sonra ona farklı tarif arıyorum. Önce ayakkabı, sonra elbise seçmek gibi biraz.
Bu seferki tarif de öyle çıktı ortaya.
Buzdolabında bana bakan kabaklara farklı ne yapsam derken kıymalı, etli kabak sandallar ilişti gözüme. Kıymalar donuktu, et almaya vakit yoktu.

Sonunda sandalı peynirle doldurmaya karar verdim.

Beşamel soslu tarifler gördüm ama, un katıp sağlıklı birşeyi unlamak istemedim. Tamam tarife geçiyorummmm.

Malzemeler:

1 kilo kabakKabağın içini doldurmak için peynir. (Ben yumuşak peynir kullandım.)2 yumurtaBiraz dereotuBiraz kaşar Yapılışı: Kabaklar ortalarından ikiye kesilip, içleri sap kısımlarından boşluk bırakarak kaşıkla kabaklar zedelemeden oyulur. İçleri alınmış kabaklar 5 dakika haşlanır. Fazla haşlamayın. İçi için; 2 yumurtayı kırıp çırpın, tuz ilave edin, ardından peynir ve biraz dereotu. İçleri doldurduktan sonra fırına vermeden önce …

İrlan Takı'dan Süpriz Var!

Resim
Şu sosyal medya başlı başına bir dünya, aynı semtte oturduğunuz ortak yönleriniz olan bir kişiyle sokakta, yolda değil de sosyal medya da tanışabiliyorsunuz artık. Bizim de yazımda bahsi geçecek arkadaşım Esin ile  tanışma yerimiz de Instagram oldu :) 40 yılda bir anne olmak, isminde de hoş takip edilesi bir instagram hesabı var. Hesabında çocuklarla gidilecek aktiviteler, oyun önerileri, kitap tanıtımları vs. var. 40 yılda bir anne olmak isminin hikayesini de sayfasından öğrenirsiniz artık. Subliminal mesaj; Eğer istersen hiçbirşey için geç kalmış sayılmazsın.;)

Şimdi ben hızlı hızlı bir an önce asıl konuya gelmek istiyorum aslında, neden mi?
Çünkü anneler gününe az kaldı.
Çünkü Esin'in yani keyifle, zevkle, özveri ile yılllardır ekonomik krizlere, rekabete karşın yıkılmadan, yılmadan devam ettirdiği sanatını konuşturduğu, Büyük Beşiktaş Çarşı'ndaki şirin dükkanı İrlan Takı olarak 2 kişiye güzel bir kolye hediyesi var anneler günü için.







 Annelere, anne adaylarına, ya da kendi…

Hem form tutmak hem cilt ve saç güzelliği için yeni bir destek "Aspir Yağı"

Resim
( Yazının sonunda vereceğim bilgiyi en baştan veriyorum, sonra ah tüh ben isterdim, bir paragraf aşağısını neden okumadık diyen olmasın :) Eğer Aspir yağı ile tanışmak isterseniz, yazının sonunda olayın Instagram hesabımda gerçekleşeceği bir süpriz detay olacak, onun için @thegoodwishblog hesabını takipte olduğunuzdan emin olun diyerek başlıyorum.  )



Geçen yıl hindistan cevizi yağının faydalarına kapılmışken, bu yıl da aspir yağı ile tanıştık.
Sosyal medyada aspir yağı ile zayıflıyorum, aspir yağı ile cildime saçlarıma bakım içerikli, paylaşımları daha sık görür olmuştum. Benim de oldukça ilgimi çekmişken, Instagram'da @dogalsaglikliyasam isimli bir hesapla yollarımız kesişti ve bende merakımı gidermiş oldum.
Firma Uşak'ta ama konuştuktan bir gün sonra güzel aspir yağı şişem kapımdaydı.

Şimdi filmi burada durdurup, bir bakalım Aspir Yağı nedir? Ne işe yarar? Nasıl kullanılır??

Aspir Yağı: 

Öncelikle "aspir" ana yurdu Arabistan olan, ülkemizde Isparta, Burdur ve Eskişe…

Greçka (Karabuğday) ne menem bir şeydir?

Resim
Adını Dr. Canan Karatay ve Dr. Ümit Aktaş'ın pilava, bulgura alternatif olarak önerdiği besinlerden biri olarak duymuştum. Ancak gel gelelim tahıl değilmiş, görüntüsü taş gibi olan bu minik tohumları elime aldığımda, acaba önceden suda bekletmek mi  gerekir, nasıl yumuşar ki 10 dakika da dedim ama greçka ( karabuğday) pişerken beni çok şaşırtmıştı, yumyumuşak bir şey oluvermişti.
Greçka pilavı tarifinden önce hızlıca greçka (kara buğday) dan bahsedeyim;
GREÇKA ( KARA BUĞDAY):
Öncelikle kara buğday tahıl değil, kuzukulağıgiller ailesinden bir bitki. İngilizcesi "buckwheat" olan bu bitki, tahıla benzer bir yapıya da sahip. Çeşitli kaynaklarda "hafif aromalı" olarak ifade edilmiş olsa da, bana göre aromadan öte, oldukça baskın bir kokusu var. Bu besinin üretiminin dünya üzerinde yarısının neredeyse tamamanı Çin üretiyor. Ardından sırayı alan ülkeler Rusya ve Ukrayna gibi soğuğu ile bilinen ülkeler. Hatta bu besinin belki de daha popülerleşmesi için Rus mutfağında …

Tablet-Telefonu Elinden Düşürmeyen Çocuklar İçin Muhteşem Çözüm Hatta Fırsat!Mental UP

Resim
Selam  anneler, babalar, anneanneler, babaanneler, teyzeler, halalar, dayılar :)… Biliyorum, konuya fazla heyecanlı ve gürültülü girdim ama gerçekten de beni heyecanlandıran, kızım adına çok sevindiğim, faydalı olacağına inandığım fonksiyonel ve zihin geliştirici bir uygulama keşfettiğimi müjdelemek istiyorum. Ki itiraf edeyim, bu  uygulamayı kendimize saklayacaktım önce ama yok olmadı yine yapamadım :) Güzel ve faydalı bilgileri sadece kendine tutanlardan değilim, iyilik ve güzelliklerin, bilginin  paylaştıkça büyüdüğüne inanıyorum çünkü. Gerçi çocuk sahibi anne-babalar adını muhakkak önceden  duymuştur ama detaylı inceleme fırsatı olmayanlar için hızlıca bahsedeyim.


 Yazımın sonunda ise takipçilerime sürprizim var! Sürpriz ;) Tamam Açıklıyorum Uygulamanın Adı: MentalUP

Bilgisayar, tablet ve telefon ile erişim imkanı olan MentalUP’ta çocuklar için özel tasarlanmış beyin egzersizleri var. Bu egzersizlerin tamamı oyun şeklinde tasarlandığı için çocuklar, MentalUP’a ödev veya ek sorumlul…

Bilmem Kaç Adımda Tuvalet Eğitimi...Bez Bırakma Denemeleri ve "Mutlu Son" :)

Resim
Bim Bam Bom çok şükür dostlar :D Bora 3 yaşına 1 ay kala bezi bıraktı, 6 aydan fazla süredir bu konu ile ilgileniyorduk. Hala daha biraz diken üstünde olabilirim bu konu ile ilgili ama pek çok km. taşı gerçekleştiğine göre bu süreci burada paylaşabilir, sıkıntılı ebeveynleri belki rahatlatabilirim diye düşündüm. ( Not: Bu yazının yazımı esnasında  1 kez parkeler sulanmıştır, ama olsun, detaylara takılmıyor, büyük resme bakıyoruz :) ) 



Oğlumun bez bırakma sürecinde, tabi ki internet yazılarına, uzman ve doktor görüşlerine, blog yazılarına başvurdum. Okuduğum yazılarda dikkatimi çeken, genelde bu süreçte verilen süreler, adımlar oldu. Bu durumu 2. kez tecrübe ediyor olmama rağmen, bu sefer hazırlıksız yakalanmış gibi hissediyordum kendimi, Ece'de bez bırakma aşaması hızlı geçmiş gibi geliyor, belki de üzerinden zaman geçtiği için, sanki daha kısa sürede (1 hafta kadar) bu iş olup bitmiş gibi geliyor. Ki gerçekten de çok ortalama bir kıyaslama yapacak dahi olsam, Ece çok daha kısa …

En Yakınımızdaki Avrupa Şehri -> Eskişehir

Resim
Euro almış başını gitmişken, yakınlarda nereye gitsek diye düşündüğümde zihnimde birden Eskişehir belirmeye başladı :)


İstanbul'a 300 km. mesafede  Ankara,Bilecik, Bolu, Konya, Kütahya ve Afyonkarahisar şehirlerine komşu, görmeye değer bir şehir Eskişehir. Adı gibi çok eski tarihlere uzanan bir kültür mirasına sahip ve uzun yıllardır da modern şehirciliğiyle adını duyduğumuz Üniversitesi ile de meşhur, öğrenci kenti  olarak da bilinen örnek bir il.

Porsuk nehri etrafında dizili cafeleri, pek çok yerde görebileceğiniz heykelleri, geniş caddeleri ve hatta gondolları ile Avrupa kentleriyle karıştırabilirsiniz.


Eskişehir'de minibüs filan da göremezsiniz, çoğunlukla ulaşım tramvayla ve ardından otobüsle. Bu arada araba kullanırken de dikkatli olun :) bir anda tramway hattında bulabilirsiniz kendinizi, nereden araç nereden tramvay geçiyor diye anlamaya çalışırken biraz heyecan yaşayabilirsiniz :D



Biz biraz soğuk bir zamanda Ocak ayı'nda gittik, gitmek isteyenlere önerim kesinlikl…