26 Kasım 2015 Perşembe

Kendimize kocaman bir aferin diyelim mi?

 Sağlıklı yaşam trend halini alalı, bir yandan da ayrı bir stress kaynağı oldu sanki. Farkında olmak, iyiyi doğruyu, sağlıklı olanı sağlıksız olandan ayırmak önemli ama bu konu abartmaya da çok müsait . Amaç nedir ? Daha sağlıklı, daha kaliteli, daha özgüvenli bir yaşam değil mi? Neyi neden yaptığımızı unutmamak da önemli. Ayşe, Fatma gibi ince olmak değil önemli olan. Kendimizi daha iyi hissetmek, kendimizi daha iyi bir forma getirmek olmalı amaç . Yoksa ne güzelliğin, ne zayıflığın sonu var. Güzel ve genç kadınlar daha 30 bile olmadan neden estetik yaptırıyor? 38 beden giyen bir kadın neden kendini şişman görüyor? Hepsinin altında illa ki psikolojik bir sorun var. Ama inanın sağlıklı bir ruh halinden sınırın diğer tarafına da geçmek an meselesi. Sonrası ne mi? Amacından sapmış şekilde asla mutlu ve de sağlıklı olamamak. Çünkü ne yaparsa yapsın kendini yeterince güzel bulmayıp, gereksiz yere estetiğe yönelip belki de bir girdaba girecek böyle yapan bir kişi. 100 kilodan 60 a da inse kendini bir türlü beğenmeyip hayattan tat alamayan bir sıska olmaya gerek yok :)
Mutlaka fazla kilosu olan versin, ama hedeflerini küçük tutup uzun vadeye yaysın. Şişmanlık  insanı Yaşından büyük gösteriyor, çok da estetik durmuyor kabul. Ama zayıflama, güzelleşme Sürecinde kendinizi yıpratmayın ve her zaman halinize şükredin 🙏 ne demişler aza tamah etmeyen çoğu bulamazmış ;) Yani 38-40 bedene indiyseniz ve yapınız buna uygun ise 34 beden Olacağım diye şok diyetler, kendini kahretmelerden uzak durun. Unutmayın doktorlar da sık sık şok diyetlerden, Zayıflama ürünlerinden uzak durulmasını öğütlüyor ve sağlıklı yaşamı hayat biçimi haline getirin diyor. Alışkanlıklar çok önemli, kötü alışkanlıklardan HIZLA uzaklaşmak, yerine iyilerini yerleştirmek gerek .  
 Gelelim yazının konusuna bu aralar hamur işi ve tatlıya biraz fazla düştüm . Netice itibariyle de göbeğim de buna teşekkürlerinİ büyüyerek gösterdi. Önce kendime çok kızdım, kendimi baya bi fırçaladıkran sonra yahu dedim hiç mi iyi yaptığım bir şey yok? Hep de yanlış beslenmiyorum ya! Sonra kendimi şöyle bir merceğe almaya karar verdim. Kendi iyi alışanlarımı aşağıda liste Yaptım ;) Eee artık, kendi kendimizi de arada bir övsek fena olmaz, dozunu kaçırmadan ;) bir önceki yazıda olduğu gibi "ben adam olmam" zihniyetinin kimseye faydası yok. Benim listemi okuduktan sonra, sizlerde bi şöyle kendinizi tartın ve lütfen bana "olumlu" "faydalı" alışkanlıklarınızı yazar mısınız. Herkes Görsün biribirinden feyz alsın :) birbirimize rol model olalım. Illa ünlü manken bilmem kimin güzellik reçetesi değil . Nergis'in ev Yapımı reçetesi, Hande'nin güzellik formülü, Selvin'in makyaj bilgisi, Özden'in zayıflatan içeceği  ile güzelleşelim. Küçük mutluluklar sarsın içimizi büyüsün 😊 Güzel alışkanlıklarımızın, günlük Hayatımızda rutine döndüğü Yarının dünden güzel olduğu günler geçirmemiz dileğiyle ..😘 

Iki  çocuklu, tam mesâili anne olan benim naçizane iyi alışkanlık listem ;
  1. Her gün 7 dedi mi ayaktayım . Kahvaltıyı hiç atlamam. (Güne erken başlamak aynı saatlerde kahvaltı ve diğer öğünleri atlamadan yemek önemli .)
  2. Çayımı ve kahvemi şekersiz içiyorum. 
  3. Her gün bir Türk kahvesi içiyorum, illa buna zaman ayırıyorum bu benim kendime ayırdığım özel anlardan.  (Türk kahvesinin faydalarını ve ruha da etkileniri biliyorsunuz.) 
  4. Kuruyemişi yağsız, tuzsuz, kavrulmamış olanları mutlaka bol bol tüketiyorum.
  5. Günde 2 bardak yeşil Çayım da var. ( Yeşil çayın faydalarını da malum biliyorsunuz )
  6. Pilav da makarna da yiyorum ama tabağımı kaplamayacak şekilde,
  7. Ketçap, mayonez yok.
  8. Gazlı içeceklere de no.
  9. Enerji içeceğinin enerjisi de eksik kalsın...
  10. E sigara tabi ki yok.
  11. Meyva seviyorum..
  12. Geç saatlerde mecbur kalıp yediğim oluyor bazen ama eskiye nazaran iyice geriye çektim akşam yemeklerini. 8 olmadan bitmiş olmasına çalışıyorum.
  13. Tatlı yiyeceksem gündüz yemeye çalışıyorum.
  14. Bir gün ipin ucu kaçtıysa Battı balık yan gider demeyip, ertesi gün daha dikkat ediyorum.
  15. Yemek yaparken, yağını, tuzunu hep ölçülü koyuyorum . Tariften mutlaka daha az ilave yapıyorum 
  16. Taze, zamanında meyve sebzeye sofrada  yer veriyorum
  17. Hazır Çorba, bulyon kullanmıyorum .
  18. Gelelim güzellik ve bakıma gece makyajımı çıkarıp, nemlendiricimi sürüyorum.
  19. Saçımın nemine, sağlıklı uzamasına Özen gösteriyorum.
  20. Her zaman yapmaya fırsat bulamasam da maske ve Bakım ipuçları ile ilgili haberleri sıkı takip ediyorum.
  21. Hepsinden önemli madde ise olumlu ve ılımlı düşünmeye hep iyi Tarafından bakmaya çalışıyorum. 
  22. Kendimi güzel görmesem de çok takmıyorum. Sahip olduklarım şükrediyorum. Kendimi seviyorum.
  23. Arkadaşlarımı, dostlarımı, komşuları, akrabaları da önemsiyorum. Insan ilişkileri önemli, soğuk gözüksem de sıcak davranıyorum :) herseye rağmen insanları sevmeye gayret ediyorum.
  24. Çok kim tutmayıp, unutup affetmeye çalışıyorum.
  25. Mükemmeliyetçi değilim. Evim, arabam, mutfağım, sofram,saçım başım kıyafetim 4 4 lük olsun mükemmel olsun diye uğraşıp, enerjimi ve zamanımı bu işlere çok harcamam. Zaten ne kadar Uğraş verseniz de mutlaka beğenmeyen biri çıkacaktır, olabilecek olanın iyisi olması, güzel olması benim için yeterli. Yaptıkları iş, evleri, Yaşamları mükemmel olsun diye uğraşanlar genelde migren hastası oluyor, ya da midelerine vuruyor. Örnekleri arttırmak mümkün Mükemmeli arayanlar genelde sonunda mutsuz oluyor. Olduğu kadarı ile mutlu olmak, mutlu etmek daha önemli. Dünya'da bu kadar sorun, açlık, sefalet varken varsın en iyisi ben olmayayım..
Çaydan kahveden psikolojik Dışa vurumlara geldik. Haydi şimdi de sizleri duymak, küçük sırlarınızı Öğrenmek istiyorum. Unutmayın el elden üstündür. 😉




Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...