2 Mayıs 2016 Pazartesi

Nedir bu 21 gün mucizesi?

Çok yerde duymuşsunuzdur. 21 gün mucizesini.. Belki de ilk kez şu an duydunuz ve merak ettiniz.
21 gün şekersiz beslenme, 21 günde sigarayı bırakma, 21 günde eski sevgiliyi unutma! gibi ..3.sü komplike bir konu ona girmiyorum ama 21 günde bedeni fiziksel anlamda değiştirdiğini vaat eden, alışkanlıkları ortadan kaldıran sistem ilgimi çekiyor diyorsanız,  buyrun okumaya.



Ben biraz konuyu araştırdım ve deneyimledim, gerçekten 21 gün düzenli olarak yapılan "icraatlar" mutlaka işe yarıyor.



Bu konuda yapılan araştırmalara göre beyinde öğrenmeyi sağlayan sinir hücrelerinin bilgiyi kalıcı bilgiye dönüştürmesi için gereken süre 21 gün .
Ne derlerdi bize okul yıllarında? "Sık tekrar et, öğrendiklerini pekiştir.."

Beyinde hareketlerin, davranışların 20 günde alışkanlığa dönüştüğü tespit edilmiş. 21. günde alışkanlık artık hayatınızın içinde, kendinizi düşünmeden o işi yaparken bulabilirsiniz..
Biz Atasözlerinde 40 kere diye bildik, "Birşeyi 40 kere söylersen olur" dediler, belki 20 den itibaren de oluyordur ..

Bu sebeple önce "inanarak" bilinçaltına belki de hükmederek. 21 günde sigarayı bırakmak da mümkün, fazla kilolardan kurtulmak da..Alkolü azaltmak da şeker bağımlılığını bitirmek de..

Aslında ne yaparsak kendimiz kendimize yapıyoruz.
Ben Nutella gördüm mü dibine inmeden bırakmam derseniz. Gerçekten de bitmiş kavanoza pişmanlıkla kendinizi bakarken bulursunuz.
Ama irade bizim elimizde. Önce eve Nutella almamak lazım tabi :)

21 gün ne olacağını görmek için denemeye değer. Hiç değilse beden ve zihin 21 günlük bir kampa girmiş olur.

21 günde mucize yaratmanın püf noktaları;
  1. İlk kural mucizelere inanın ve onları başı boş bırakmayın. Çalışarak destekleyin 
  2. Olmuyor dediğiniz şey ne ise; Kilo verememe, aşırı alkol alışkanlığı, sigara bağımlılığı vs..Öncelikle olumsuz kelimeleri lügatınızdan atın. 
  3. 21 gün sonunda yeni halinizi hayal edin. Ne ise istediğiniz olmuş gibi düşünün..Bu kısmı biraz secret yani çekim yasası .
  4. Kötü alışkanlıkları, iyileri ile değiştirmek gerekiyor. Boşluklar mutlaka doldurulur prensibi ile insanların hayatında mutlaka günlük hayatından çıkardığı rutin yerine bir başka alışkanlığı yerleştirmesi gerekiyor. 
  5. Zayıflama konusunda tek amaç kilo vermek değil, sağlıklı yaşam şeklini günlük hayata yerleştirmek olmalı ki başarı kalıcı olsun. 
  6. Çok da katı olmayın, örneğin şekerli gıdaları hayatınızdan tamamen çıkartamıyorsanız kademeli düşürün. Sigara için de benzer prensibi uygulayın ama 21 gün içinde mutlak amacınız size zarar veren kötü alışkanlıkları ilk sırada tamamen çıkartmak, ya da olabildiğince azaltmak.
  7. 21 gün dolmadan çok zorlanırsanız moralinizi bozmayın, sonuca odaklanın .
Not: "21 gün" prensibine uyanların görüşlerini, nasıl gittiğini duymayı çok isterim. Paylaşırlarsa yoruma ekleyerek çok sevinirim. Benim 2. günüm "bisküvi" "cips" görünce yutkunup geçiyorum :D Bugünkü egzersizimi de yaptım.
Şimdilik kuralı bozmadan devam ;)

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...