Son Moda Sağlıklı Besinler Sözlüğü

Artık kahvaltıda zeytin, peynir, tereyağlı ekmek yiyen yok sanki. Dergilerde, tv'de, sosyal medyada yemek tarifleri, atıştırmalıklar da hep yeni yeni gıdalar var. Smoothie ile form tutmalar, juice içmeler ..

Ben de naçizane sağlıklı yaşamı benimseme adına yaşantıma biraz daha egzersiz ekleyip, çikolata, tatlı, cips ve de unlu gıdalardan börek ve çörekleri süreli olarak çıkartma kararı aldım. Hedefte 21 gün boyunca aralıksız, bahanesiz zararlı gıdalardan yememek var.
Zaten süre sonunda inşallah onları yeme alışkanlığım da azalmış olacak diye ümit ediyorum.
7. günündebozmuş olduğum   21 günlük arınma programımda :) yerini doldurmam gereken yiyecekler olduğunu düşündüm, sağlıklı, lezzetli, besleyici arayışa başladım. 

Genelde klasiklerden pek şaşman ama Avokado'dan Chia tohumuna ne varsa son dönem duyduğumuz, ya da uzun zamandır hayatımıza yerleşmiş ama çok da sıkı fıkı olmadığımız, meyvveydi, tohumdu aklıma gelenleri derledim topladım, işte açıklamalı, resimli sözlüğümüz :)


Avokado: Şahsen tadını sevmediğim ama günümüz annelerinin bebeklerini bile çok faydalı diyerek alıştırdığı bayıla bayıla yedikleri tropikal bir meyve olan avokado diyet listelerinde mutlaka yer alır, tok tuttuğu söyleniyor. Ayrıca Potasyum, magnezyum, A ve E vitamini içerir. Lif oranı yüksektir. Kabızlığa iyi gelir. Kalın bağırsak ve hemoroit için faydalıdır. Yüksek tansiyonu düşürücü etkisi var. Yiyeemez iseniz de olgunlaşınca çatalla ezip maskesini yapıp cildinize sürün, pek çok cilt için cilt maskesi olarak kullanılabilecek özelliklere sahip 


BlueBerry (Mavi Yemiş / Yaban Mersini) : Cildi gençleştiriyor, kanı temizliyor.Yüksek miktarda A,C, E vitaminleri, demir, betakaroten ve lif içeriyor. Ülkemiz florasında 2000'li yıllar öncesinde hiç yetiştirilmemişti, tek tük Karadeniz'de yetiştiriliyor. Tadı çok hoş..Her market ve pazarda yok. En son Macro Center'da görüldü  :)





Badem Sütü: Bildiğimiz bademin suda bekleyip şiştikten sonra blendırdan geçtikten ve seyreltilmesi ile  bildiğimiz süt gibi bir görüntüsü oluyor. Kalsiyum ve E vitamini deposu. Neden süt değil de badem sütü derseniz? Laktozsuz.

Fakat o da alerji yapabiliyor kimine.

 Chia Tohumu: Menşeii Meksika. Aztek'lerden günümüze gelmiş :)
Sağlık deposu ve uzun süre tok tuttuğu için zayıflamaya yardımcı. Kan şekerini düzenliyor, Omega 3 deposu, kabızlığı önlüyor. C Vitamini, Demir ve kalsiyum gibi minerallerden booolca barındırıyor. Aktarlarda, organik marketlerde satılıyor. Antioksidan. İyi hissettiriyor, uykuya geçişi kolaylaştırıyor. Baskın bir tadı yok, yediğiniz salatalara, meyvelere vs. eklenebilir. 




GojiBerry:Anavatanı Tibet olan bu yemiş, ülkemizde de yetiştirilmeye başlanmış. Kurt üzümü, mutlululuk meyvesi gibi isimleri var. Enerji veriyor, tok tutuyor, cildi gençleştiriyor, kalp sağlığını koruyup, zayıflamaya yardımcı oluyor.Antikanserojen!





Kenevir Tohumu: Aptal otu!, kendir otu, kenevir otu gibi isimleri var. Ama bence en önemlisi Victoria's Secret meleklerinin gösteri haftasına hazırlanırken bu tohumdan tüketerek kilo almadan, tok kalabiliyor olmaları. Diğer faydaları; Omega 3-6, zayıflamaya yardımcı Linoleoik asit ve E vitamini deposu. İşlenmiş kenevir tohumu esrar yapımında da kullanılıyor..


Hindistancevizi Yağı: Saçı besliyor, cildi nemlendiriyor. Tırnakları yumuşatıyor. Hamilelik çatlaklarını doğal yollarla gideriyor. Dudaklardaki kuruluğu gideriyor. Göz makyajı dahil makyajı  çıkartıyor. Faydaları sadece bu kadar değil. " Oil Pulling" denilen bir yöntemle ağızda 20 dk gezdirildiğinde ağız ve çevresindeki toksinleri temizliyor. Bir nevi detoks yapmış olunuyor. Dişleri beyazlatıyor. Bebeklerin de dş çıkarma döneminde, diş etlerine sürüp onları rahatlatmak da mümkün. Atıştırmalıklara bir miktar ekleyip direk tüketmek de . Metabolizmayı hızlandırıp zayıflatıyor.





Keçiboynuzu Tozu: Bildiğimiz keçiboynuzunun toz formu, görüntüsü tıpkı kakao gibi olan bu besin özellikle keklere, kurabiyelere ekleniyor. Sütle birlikte içilebiliyor. Çok lezzetli bir kalsiyum ve enerji deposu. A ve C vitaminlerinden zengin.Astım ve bronşit gibi hastalıkların tedavisinde kullanılır. Antioksidan, metabolizmayı kuvetlendirir, hastalıklara karşı korur. Mide dostudur.İshali keser.Sinir sistemini korur ve zeka üzerinde geliştirici etkisi vardır.





Kinoa: O da ithal, atası İnka'lar. Yıllar içinde Amerika ve Avrupa'ya yayılıyor. Kaliteli proteinlerce yüksek ve  lifli oluşu nedeniyle özellikle diet yemeklerine eklense de çocuklar için de öneriliyor. Beyin gelişimini desteklediğine inanılıyor. Genellikle beyaz pirinç ve makarna yerine daha sağlıklı bir alternatif olarak yemeklerle tüketilebilir. Pişmiş halde çorbalara, salatalara  katılabilir. 


Muskat: Muskat deyince  Refika Birgül geliyor aklıma, kırt kırt rendesiyle muskat rendelerken.. Hint cevizi bir diğer adı, o da tropik bir yemiş. Yemeklere baskın aroması nedeniyle ekleniyor. Çok sayıda faydası var ancak hamileler, 2 yaş altındaki bebekler ve emziren anneler için önerilmiyor. Bu kuvvetli besinin ağrı kesici, mide rahatlatıcı, antikanserojen özellikleri var.


Siyah Pirinç: Pişince rengi patlıcan moruna dönen bu pirinç beyazına kıyasla çok daha besleyici faydalı minerallerle dolu. Sinir sistemi için gerekli Magnezyumdan bolca içeriyor. Kuvvetli bir antioksidan. Yaşlanmayı geciktiriyor. Şeker miktarı da beyaz pirinçten çok daha düşük.Antik çağlarda sadece zenginlerin yiyebildiği bu pirinç günümüzde de yüksek fiyatı ile raflarda.





Siyah Sarımsak: Bildiğimiz sarımsağın çeşitli pişirme ve kurutma işlemlerinden geçmiş hali. Avrupa ve Amerika da yaygın şekilde seçkin  mutfaklarda kullanılıyor. Rengi siyaha dönerken fermente olan sarımsak gücüne güç katıyor. Hem daha lezzetli oluyor hem de içindeki tüm faydalı mineral ve vitaminlerin kuvveti artıyor. Kanserle savaşıyor, yaşlanmayı önlüyor bağışıklığı yükseltiyor.




Siyah Havuç:  Son siyahi besin olan siyah havuç da Şalgam havuç olarak da biliniyor. O da turuncu havuçtan kat kat daha fazla besleyici özelliğe sahip . Antioksidan, yaşlanmayı önlüyor. Kırışıklarla savaşıyor. Diş ve göz sağlığında çok etkili. Emziren annelerin sütünü arttırıyor. Kansızlığa iyi geliyor. Bağırsak florasını onarıyor. İltihaplarla savaşıyor, ateşi düşürüyor. Suyu kullanılabilir bunun için. Ülkemizde Konya Ereğli'de üretilen siyah havuçların yurt dışına ithal edildiğini . Doğal saç boyası için ana madde olarak kullanıldığını ve miktarın yılda yaklaşık 120 bin ton gibi çok yüksek bir miktarda olduğunu..




Not: Benim unuttuğum, görmediğim, duymadığım, bilmediğim çok sayıda besin olduğuna eminim. Yorumla ya da e-mail ile paylaşırsanız çok sevinirim. Listemiz zenginleşir ;)

Afiyet ve şifa olsun .

Yorumlar

  1. Yazdıkların çok değerli bilgiler. Ama ben klasik kahvaltıdan vazgeçemem. Olmaz yapamam. Amerika'da komsularimi bile alistiracagim yani.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler :) bende aynısını düşünüyorum bizim tereyağı, peynir, zeytin, simit of yani yazarken bile canım çekti..D Fakat olmuyor olmuyor, kilom az da olsa göbek erimiyor :) Sıcak pideye tereyağını sürmeye doyum olmaz ama işte o da yedikçe yedirtiyor.
      Avokadoyu da hiç sevmem ama cildime sürebilirim :)

      Sil
  2. İzleyiciler gatgeti göremedim ben.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

L'oréal Paris Mucizevi Günlük Yüz Bakım Yağı ve Cilt Güzelleştirici Gece Bakım Kremi

Evde Sağlıklı Çikolata Yapımı

Yves Rocher Yıpranmış Saçlar için Jojoba'lı Onarıcı Şampuanı