Denizleri seven "deterjan"



Huzurlarınızda Eti Matik Bor Temizlik Ürünü ( Deterjan değil)

İlk çıktığı günden beri merak ediyordum, ama bir türlü fırsat bulamamıştım.
En sonunda  Carrefour'da Eti matik'lerdeki indirimde karşıma çıkınca kaçırmadım ve 5 kg'lık ilk Eti matik'imi aldım.

Yerli ürün oluşu, içeriğinde başta fosfat olmak üzere  zararlı petrol türevi kimyasalların olmayışı sebebiyle kesinlikle tercih edilmeyi hak eden bir ürün. Fosfatın insan vücuduna, çevreye özellikle kirli sularla denizlere ve uzun vadede yaşamsal döngüyü düşünürsek tekrar insanlara hatta tüm canlılara zararı var.

Çamaşır deterjanlarının ana maddesi olan, içerisinde bolca bulunan "fosfat" . Eti matik'te yok.



Eti matik'te o meşhur partiküllerden yok


Aslında deterjan dediğimiz şey toptan zararlı...Deterjanın kelime anlamı petrol ve kimyasal içerikli temizleyici demekmiş, bende yeni öğrendim. Herşeyi belki evde kendimiz yapamayız ama, olabilecek en az zararlı, ya da daha sağlıklı ürünleri tercih etmek elimizde.

Bu arada neden tüm markalar, doğal yöntemlere yönelmiyor dersek, fosfatsız temizleyici deterjan yapmak çok daha maliyetli ve de karmaşık imiş. Eti matik ise çevreci misyonu ile  bu işi BORAKS ile çözmüş. İçeriği tamamen doğal, çevreye ve insana zararsız . Yaptığım araştırma sonucuna göre de Eti matik öyle böyle değil, gerçekten özde temizlik sağlıyor. Bor ile kirin yeniden çamaşıra yapışma özelliğini ortadan kaldırıyor, daha parlak, daha temiz, daha temiz kokulu çamaşırlara doğal olarak kavuşmamızı sağlıyor.

Eti matik'in ambalajı da geri dönüştürülebilir imiş

Bor ısı ile antibakteriyel bir özelliğe de kavuşuyor. O anlamda da içim rahat etti
, tam temizlik sağlıyor yani. Mikrop ve kötü kokulardan arındırıyor. Çamaşırlar yıkandığında parfüm değil temizlik kokuyordu. Bana göre parfüm kokusunun olmayışı da bir başka artısı.

Suyu sert olan bölgelerde de ayrıca tercih edilebilir,  Eti matik doğal içeriği ile suyu yumuşattığı için, kireç önleyiciye ekstradan ihtiyaç duymaya gerek yok.



Bor içeriği su ile beraberinde çamaşırı da yumuşatıyor. Yumuşatıcıyı daha az ilave edebilirim diye düşündüm.

Labaratuvar karşılaştırmalarında renklerde solma, renk değişimi de yaşanmamış.

Benim denemelerimde 30 derecede bazı çamaşırlarda leke bıraktı, 40 derecede daha iyi leke çıkartıyor. Temizleme konusunda ise 30 derecede bile sonuç başarılı. Bembeyaz, tertemiz çıkıyor çamaşırlar. Etimaden'in kendi sitesinde de leke çıkarma için önerilen 40 derece ve üzeri.

Eti matik'in içindekiler bu kadarcık.

Sonuç olarak yerli malı ve de çevreci olan Eti Matik'i  kullanmaya, bundan sonra da Eti Matik almaya devam edeceğim. Benim içime sindi, hem özellikleri, hem doğa dostu oluşu,hem de  temizleme performansı ile de bence gayet başarılı. Fiyat olarak da çevreci bazı  ürünler kadar yüksek fiyatta olmayışı takdire şayan.Bence reklam ve tanıtımı arttırmalı daha çok kişiye ulaşmalılar. Ulaşmalılar ki denizlerimiz daha temiz olsun, daha az kimyasal ile iç içe olalım .



Aslında hepimiz biliyoruz deterjanlardaki kimyasalların zararlarını ama tekrar okuyup hatırladıktan sonra, varsın çok mükemmel, ultra, hiper temizlik olmasın da çevreci ürünler kullanalım diye düşünüyorum. Mis gibi temizlik koktu deyip 2 günde bir evi çamaşır suları ile yıkayan yok değil mi hala...? :)

Not: Yazım tamamen şahsi deneyim ve önerilerimi içeriyor, kesinlikle reklam değil. Tamamen çevreci ve milliyetçi duygularımla mühendis, blogger :D  ve de bir ev hanımı olarak "yerli çevreci temizleyici" ürün sevincimi paylaşmak istedim :)




Yorumlar

  1. Hep almayı düşündüğüm ama bir türlü uygulamaya sokamadığım bu ürünü alacağım inşallah :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. markette karşıma çıkınca, bir de indirimi görünce aldım ben de en sonunda :D yola çıkarken carrefour'dan su alacakken bunu da aldım alış o alış :) açıkcası mükemmel temizlik beklentisi ile almadım, aramıyorum da zaten ama beğendim ben :)

      Sil
  2. ben de aldım deneyeyim iyiyse devam edeyim diye ama maalesef hiç memnun kalmadım temizlemedi ve o kadar granül ki alırken koyarken her yere yayılıyor ağzıma yüzüme kaçıyor çok fena azar azar normal detarjana katıp kullanıyorum ki bitsin diye :-((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa :o ben de hiç öyle bir sorun olmadı. Bir tek keskin bir koku aldım, sanırım çok yakından baktığım için oldu :/ temizlemesine temizliyor bence, bir de ben 30 derece de yıkadığım için lekeler tamamen geçmedi. Leke çıkarma için 60 derece öneriyorlar.Özellikle çocuk kıyafetlerinde ben çok kar gibi olsun diye titizlenmiyorum açıkcası. Bizlerin kıyafetinde de leke vs. çıkarmak için ayrıca leke çıkartıcı kullanıyorum mecbur kalırsam. Diğer deterjanlarda tam temizleyemebiliyor bazen. Bunun çevreci oluşu ilgimi çekti bakalım, şimdilik kullanacağım ben, bitince de yine aynısından alırım diyorum şimdilik :)

      Sil
  3. Merak ettim. YErli malı olması almam için büyük etken olacak. Fiyatı diğer deterjanlara göre nasıl?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdi unuttum tam kaç liraydı ama ya aynı gibiydi, ya da indirimde 1 kaç tl daha ucuzdu. Diğer ekolojik temizlik ürünlerinden daha ucuz ama .

      Sil
  4. Tüm cesaretimi toplayıp anneme söyleyeyim.. (git alda yıka diyecektir mutlaka) :))

    YanıtlaSil
  5. Çok sevindim bu konuyu işlemene. Kullandığım deterjandır. Malum nitelikleri nedeniyle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim.Konuyu araştırınca doğru yaptığıma iyice emin oldum ve ben de yalnız değilmişim diye çok sevindim :D Dediğim gibi kar beyaz takıntım da yok, parfüm koksun isteğim de..Malum özellikleri de dediğiniz gibi olunca...Bundan böyle hem yerli malı desteği hem de çevreci bir ürünü desteklemiş olacağım. Değiştirmeyi düşünmüyorum :)

      Sil
  6. Daha once dikkat etmemisim. Hemen alip deneyecegim. Paylastiginiz icin tesekkurler Sevgiler

    YanıtlaSil
  7. çevreye zaralı olmaması, duyarlı biri oldugumdan dikkatimi çekti ve Türk malı :) hemen önerini dikkate alıp mevcuttaki deterjanım bittiginde alıp deniycem teşekkürler sevgiler cigdembbb

    YanıtlaSil
  8. Arkadaşım bahsetmişti ama henüz market reyonlarında karşılaşamadım kendisiyle

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Mantra Nedir? Ne İşe Yarar?

Bilmem Kaç Adımda Tuvalet Eğitimi...Bez Bırakma Denemeleri ve "Mutlu Son" :)

Evde Sağlıklı Çikolata Yapımı