Tavada Körili Tavuk

Ne zamandır tavuk yemeği yaptığım yoktu, ama baharatlarla özellikle köriyle lezzetlendirdiğim tavuk sotem bir harika oldu. Paylaşmazsam olmazdı. :)




Bu arada Hindistan ve Güneydoğu Asya mutfağında sık kullanılan "köri"nin aslında bir "baharat karışımı" olduğunu biliyor muydunuz? Ben yeni öğrendim. Bu faydalı "antioksidan" baharat karışım içerisinde; zerdeçal, kimyon, kişniş, zencefil, biber, kakule, hintcevizi, sumak bulunuyor.

Malzemeler:

  • 500 gr. kuşbaşı tavuk göğsü
  • 2-3 çorba kaşığı zeytinyağı
  • 1 tatlı kaşığı tereyağı
  • 1 diş sarımsak
  • 1 havuç, 4-5 dal dereotu
  • 2 tatlı kaşığı KÖRİ
  • 1 çorba kaşığı kekik
Yapılışı:

  • Tavukları zeytinyağı, tuz, biraz karabiber, köri, ile harmanlıyoruz. 

Tavuklar köri ve kekikle buluşuyor
Baharatlarla harmanladığımız tavuklara, havuç rendesi ve dereotu ekleniyor.

  • Rendelenmiş havucu ve dereotunu da ekleyip karıştırıp bir kaba ayırıp, buzdolabında bir süre dinlendiriyoruz. Vaktiniz yoksa hemen bekletmeden de tavukları pişirebilirsiniz.
  • Pişirirken, kızgın tavada sarımsağı pembeleşene kadar kavurduktan sonra tavuklu karışımı alıp yağda döndürüyoruz, terayağı da ilave edip tavada döndürerek pişirmeye devam ediyoruz. 

Tavuklar kızarınca lezzet dolu körili tavuğumuz hazır.




Afiyet olsun :)


Yorumlar

  1. Tavukla arası olmayanlar bunu kırmızı etle de yapabilir mi acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Denemek lazım ama Köriyi beyaz etle, makarnalarla vs. öneriyorlar daha çok, kırmızı etle hiç denemedim :) Tavukla hoşuma gidiyor, bir de ben kırmızı ete mantar ve kırmızı biberi dereotundan daha çok yakıştırıyorum.

      Sil
  2. Köri soslu mantarlı tavuk bayıla bayıla yediğim lezzet :D senin ki de çok harika görünüyor ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bem de çok seviyoruummm. Teşekkürler :*

      Sil
  3. En enn sevdiğim yemek <3 Ekrana yapıştım desem yalan olmaz :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sık yememek kaydıyla ben de bayılıyorum :)

      Sil
  4. Havuç rendesi hiç aklıma gelmemişti, benim bunu yapmam lazımmm :)) Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, size de afiyet olsun şimdiden :)Havuç benim de son anda aklıma geldi :D dereotu ile uyumu da şahane oldu. Tavuğu biraz çekinerek yiyorum, nadir olarak. Bu tarifle çok lezzetli oldu diye korkuyorum :)

      Sil
  5. Mmmmm nefis görünüyor ellerine sağlık 🤗. İlk fırsatta denemek istiyorum 😊

    YanıtlaSil
  6. Mmmmm nefis görünüyor ellerine sağlık 🤗. İlk fırsatta denemek istiyorum 😊

    YanıtlaSil
  7. Çok teşekkür ederim :) Gerçekten lezzetli oldu, beğenirseniz paylaşırsan sevinirim ;)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

L'oréal Paris Mucizevi Günlük Yüz Bakım Yağı ve Cilt Güzelleştirici Gece Bakım Kremi

Evde Sağlıklı Çikolata Yapımı

Yves Rocher Yıpranmış Saçlar için Jojoba'lı Onarıcı Şampuanı